عادات غذایی خود را مدیریت کنید

مدیریت الگوی غذایی می تواند تأثیر قابل توجهی در بهزیستی کلی شما داشته باشد. می تواند از بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت و بسیاری موارد دیگر جلوگیری کند. برای خوردن غذای سالم تر، ممکن است نیاز باشد برخی از عادات روزانه خود را تغییر دهید.

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، باید تغییراتی ایجاد کنید که می تواند منجر به سلامتی بهتر شود. این به انتخاب های غذایی که افراد روزانه ترجیح می دهند اشاره دارد. آنها از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند. این به فرد کمک می کند تا در طول زندگی خود تناسب اندام و سالم بماند. این شامل میوه ها، سبزیجات، غلات، آب، محصولات لبنی کم چرب و غیره است.

تصمیمات معمولی که یک فرد هنگام انتخاب غذا برای خوردن می گیرد متفاوت است. هر فردی ترجیحات غذایی دارد. این ممکن است به دلیل سلیقه شخصی یا دلایل اخلاقی باشد. انتخاب های غذایی فردی ممکن است کم و بیش سالم باشد. نقش بسزایی در کیفیت زندگی، سلامتی و طول عمر دارد.

رژیم های غذایی با تمرکز بر مواد مغذی می تواند عواقب منفی داشته باشد. واقعیت غم انگیز این است که مردم غذاها را انتخاب می کنند، نه مواد مغذی. با شناسایی الگوهای غذایی سالم، آگاهی در مورد محتویات غذایی و اجزای غذایی همیشه مهم خواهد بود.

با توجه به ثبات نسبی دریافت کالری توسط هر فرد، تغییرات در عادات غذایی به طور کلی با اثرات جایگزینی مشخص می شود، جایی که مصرف زیاد برخی از غذاها با مصرف کمتر سایر غذاها همراه است. این امر استنتاج در مورد غذاهای فردی را به ویژه چالش برانگیز می کند.

از سوی دیگر، الگوهای غذایی را می‌توان به‌عنوان مقادیر، نسبت‌ها، تنوع، یا ترکیبی از غذاها و نوشیدنی‌های مختلف در رژیم‌های غذایی و دفعات مصرف آن‌ها به طور معمول تعریف کرد.

یک الگوی غذایی سالم شامل انتخاب های زیادی است. از جمله آنها انتخاب یک رژیم غذایی متعادل است. به شما در مدیریت وزن کمک می کند. تغذیه سالم به تعادل بستگی دارد. شما می توانید از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید، حتی اگر کالری، چربی یا قندهای افزوده بالایی داشته باشند. نکته کلیدی این است که هر چند وقت یکبار آنها را بخورید و آنها را با غذاهای سالم تر و فعالیت بدنی بیشتر متعادل کنید.

ایجاد تغییرات ناگهانی و رادیکال در الگوهای غذایی مانند خوردن چیزی جز سوپ، می تواند منجر به کاهش وزن کوتاه مدت شود. با این حال، چنین تغییرات بنیادی نه سالم هستند و نه ایده خوبی هستند و در درازمدت موفق نخواهند بود.

رشد عادت ها زمان می برد. این یک شبه اتفاق نمی افتد. شما باید صبور و مصمم باشید. برای مثال، اگر متوجه شدید که وقتی تنها غذا می خورید خیلی سریع غذا می خورید، سعی کنید یک ناهار را با همکار خود در محل کار شریک شوید. استراتژی دیگر این است که چنگال خود را بین لقمه ها پایین بگذارید. همچنین، عوامل حواس پرتی، مانند تماشای اخبار هنگام غذا خوردن را به حداقل برسانید. چنین حواس‌پرتی‌هایی شما را از توجه به سرعت و مقدار غذایتان باز می‌دارد.

آهسته تر غذا بخورید اگر خیلی سریع این کار را انجام دهید، گرسنگی شما برطرف نمی شود. بنابراین، شما تمایل به خوردن بیشتر دارید. فقط زمانی که واقعا گرسنه هستید، به جای زمانی که خسته، مضطرب یا احساس هیجانی در کنار گرسنگی دارید، غذا بخورید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر