سه عادت ضروری برای تیم های رهبری با عملکرد بالا

موضوع فصل آینده تقویت کننده ها™ عملکرد پیشرو است: تیم های با عملکرد بالا. وقتی از رهبران می‌پرسم که چه چیزی یک تیم با عملکرد بالا را می‌سازد، معمولاً اعتماد را نشان می‌دهند. اعتماد یکی از ویژگی های تیم های با عملکرد بالا است، اما یک محصول جانبی است، نه یک محرک کلیدی.

برای عملکرد بالا، سه عنصر نتایج را شکل می دهند:

  1. روابط: قدردانی تلاش را بالا می برد

  2. سیستم ها: مرزها وضوح ایجاد می کنند

  3. عادات: اعمال درست بیشترین بازده را دارد.

در این مقاله، عادات را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

وقتی صحبت از عادات به میان می‌آید، اکثر تیم‌ها به‌طور پیش‌فرض در تمرین‌ها قرار می‌گیرند که اغلب به ضرر آنهاست. ما باید عادات را عمدا ایجاد کنیم.

عادات، رهبری را حتی تحت فشار، مؤثر نگه می‌دارند.

اولین عادت ملاقات است.

جلسات قلب تپنده عملکرد بالای تیم هستند. با این حال بسیاری از رهبران فکر و تلاش کافی برای شکل دادن به جلساتی که نتایج را ارائه می دهند، انجام نمی دهند.

اولین قانون جلسات یک هدف برای یک جلسه است. سعی نکنید نتایج زیادی را در یک جلسه جمع کنید.

قبل از جمع شدن، هدف جلسه خود را انتخاب کنید:

  1. واگرا: ایجاد ایده

  2. همگرا: تصمیم گیری

  3. اصطکاک: عیب یابی مشکلات

  4. جریان: جشن گرفتن موفقیت ها.

جلسات یک عادت است زیرا ما باید آنها را انجام دهیم به طور منظم. ما باید یک الگوی منظم برای هر نوع جلسه برنامه ریزی کنیم که هر کدام دستور کار خود را دارد. هر چند وقت یکبار به الزامات هر سازمان بستگی دارد. فقط مطمئن شوید که هر نوع واقعاً اتفاق می افتد، حداقل یک بار در هر سه ماه.

ارتباط یک مهارت کلیدی رهبری است: مهارت شما چقدر خوب است؟

عادت دوم ارتباط است.

من عاشق غذاهای ژاپنی هستم. هر بار که وارد یک رستوران ژاپنی می شویم، کل کارکنان آواز می خوانند: “Irasshaimase!”

تلفظ می شود: «ای-را-شی-ما-سای»

این کم و بیش به معنای “خوش آمدید، لطفا وارد شوید.”

این عادتی است که انتظارات هر دو طرف را تقویت می کند و لحن را برای تجربه تعیین می کند.

به عنوان رهبر، ما به عادات ارتباطی منظم نیاز داریم. این چیزی است که ما باید به طور منظم در ارتباط باشیم:

  1. سلام: نحوه احوالپرسی ما به دیگران لحن را تعیین می کند

  2. سپاسگزاری: اینکه چگونه از دیگران تشکر می کنیم، باعث ایجاد رابطه می شود

  3. پیشرفت: وقتی بررسی می کنیم که چقدر پیشرفت کرده ایم، اعتماد به نفس را افزایش می دهیم

  4. مشکلات: وقتی مشکلات را به نمایش می گذاریم، می توانیم راه حل هایی پیدا کنیم

  5. ناشناخته ها: وقتی چیزهایی را که نمی دانیم به اشتراک می گذاریم، فروتن می مانیم و برای یادگیری آماده می شویم.

به طور کلی، رهبران باید ارتباطات را در اولویت قرار دهند، به خصوص زمانی که فکر می کنیم به اندازه کافی ارتباط برقرار کرده ایم. وقتی صحبت از رهبری به میان می آید، چیزی به نام ارتباطات زیاد وجود ندارد. مردم همیشه از شنیدن نظرات ما خوشحال خواهند شد.

بازتاب یک چارچوب رهبری است که هرگز نباید نادیده بگیریم.

عادت سوم بازتاب است.

در تأمل، ما باید بر دنیای بیرونی و همچنین دنیای درونی رهبری خود تمرکز کنیم.

در دنیای بیرونی، بررسی می کنیم:

  • اهداف

  • نتایج

  • سیستم های

  • روابط

  • عادات

اینها مهره ها و پیچ ها با کارایی بالا هستند.

در دنیای داخلی بررسی می کنیم:

  • ارزش ها: آنچه را که ما گرامی می داریم همان چیزی است که در اولویت قرار می دهیم

  • باورها: آنچه ما باور داریم تصمیم گیری می کند

  • احساسات: احساس ما باعث ایجاد رفتار می شود.

اگر بخواهیم دیدگاه را گسترش دهیم، تنها راه این است که بررسی کنیم چگونه می بینیم. دقیقاً مانند تمیز کردن لنزهای عینک، ما باید فیلترهایی را که از طریق آنها نگاه می کنیم، بررسی کنیم. ارزش ها، احساسات و عواطف سایه هایی هستند که تجربه ما را رنگ می کنند. گاهی اوقات اینها مفید هستند، گاهی اوقات نه. فقط از طریق تأمل می توانیم چیز بهتری را انتخاب کنیم.

کدام عادات را برای تنظیم دقیق نیاز دارید: جلسات، ارتباطات یا تأمل؟ یکی را انتخاب کنید و سپس آزمایش کنید. برخی از اقدامات بهتر از هیچ است!

***

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر