ساده ترین خودروی وارداتی ۳۰۰ میلیون تومان / ایران خودرو از هر پژو ۲۰۶ ۴۵ میلیون تومان ضرر کرد.


ساده ترین خودروی وارداتی ۳۰۰ میلیون تومان / ایران خودرو از هر پژو ۲۰۶ ۴۵ میلیون تومان ضرر کرد.

مدیرعامل ساپکو گفت: ساده ترین خودروی قابل واردات با استانداردهای صنعت خودرو به کشور حداقل ۸ هزار دلار است و هزینه حمل و نقل، گمرک، خدمات پس از فروش، شماره گذاری، بیمه و مالیات آن است. بیش از ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

– اخبار مالی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو امروز در نشست خبری با اعلام اینکه “تامین ۱۰۰ درصدی قطعات ایران خودرو برای تولید و قطعات ایساکو برای خدمات پس از فروش بر عهده ماست”، گفت: طبق دستور رئیس جمهور، پروژه تقاطع مستقیم در ایران خودرو با موفقیت اجرا شده و به همین دلیل تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ از ۸۲ هزار خودرو به کمتر از ۱۱ هزار دستگاه کاهش یافته و به زودی به صفر خواهد رسید.

* ارز هر خودرو چقدر است؟

وی افزود: در حال حاضر برای هر خودرو حدود ۱۷۵۰ یورو ارز داریم که صرف تامین قطعات از خارج می شود، البته بخشی دیگر از واردات و ارز برای تامین مواد اولیه و آلیاژهای خاص است که باید تامین شود. توسط صنایع بالادستی، اما در حال حاضر جریان ورودی از خارج از کشور حدود ۳۵ درصد ارز در این بخش را تشکیل می دهد.

این مسئول ساپکو با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد دیگر مربوط به قطعات الکترونیکی (نظیر چیپست، لامپ و …) و ۶۵۰ تا ۷۰۰ یورو مابقی مربوط به قطعات با فناوری پیشرفته است، گفت: بنابراین یک سوم آن مربوط می شود. بستگی به بخش‌های خارج از کشور دارد و در این بخش سوم باید به خودکفایی برسیم.

پیرمحمدی افزود: افزایش قیمت مواد اولیه باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات شده اما تلاش های زیادی برای کاهش نرخ ارز صورت گرفته است.

مدیرعامل ساپکو با اعلام اینکه آذرماه سال گذشته بیش از ۹۰ هزار خودروی معیوب در ایران خودرو روی زمین بود، اما امروز در حال به صفر رساندن تعداد خودروهای معیوب در سایت های سراسر کشور هستیم، گفت: البته داریم. به صنعت قطعات الکترونیکی برگردیم و در صورت بروز بحران در چین و تایوان، همه صنایع دنیا با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد، زیرا این دو کشور تامین کنندگان بزرگ قطعات الکترونیکی هستند، علاوه بر این محدودیت هایی داریم که کار ما را تحت تاثیر قرار می دهد. سخت تر.

* ایربگ در تصادف عملکردی شتاب منفی کافی نداشت

مدیرعامل ساپکو گفت: رشد اقتصادی حاصل اشتغال است و زمانی که کشوری کارگر بیشتری داشته باشد رشد اقتصادی نیز افزایش می یابد. امروز یک موبایل ساخت آلمان حداقل ۵۰۰ دلار قیمت دارد، یعنی ۵ بشکه نفت ما. تولید در آن کشور محصول محور است، اما ما مواد خام می فروشیم، بنابراین این محصول نهایی مانند خودرو است که ارزش دارد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که محصول نهایی در کشور مورد حمایت قرار نگیرد و خام فروشی در اولویت قرار نگیرد، این اتفاق می افتد به عنوان مثال مواد اولیه با قیمت های جهانی در بورس عرضه می شود و به جای اینکه با قیمت مناسب به دست تولیدکننده برسد. و قیمت آسان، محصول نهایی با قیمت کمتر فروخته می شود. برای تولید و قیمت تمام شده پایین، گاهی اوقات قیمت مواد اولیه در بورس حتی بالاتر از قیمت جهانی است.

وی درباره کیفیت محصولات گفت: برنامه های کیفی به طور کامل در حال انجام است اما مدتی طول می کشد تا برای مردم محقق شود. مردم باید در این مورد قضاوت کنند. ما بر اساس شاخص هایی از سازمان های مردم نهادی مانند ISQI صحبت می کنیم که برای ما یک مبنای کیفی است.

پیرمحمدی در خصوص سوال پرسیده شده درباره آمار کیفی پس از تصادف بهبهن گفت: پس از بررسی های انجام شده مشخص شد ایربگ برخی از خودروهای حادثه دیده از شتاب منفی کافی برخوردار نبوده و البته برخی نیز فاقد شتاب هستند. در صورت بروز حوادث ناشایست، سازمانی بی‌طرف خودروها را بررسی و به مراجع ذی‌ربط گزارش می‌دهد.

پیرمحمدی در خصوص افزایش ارزش افزایش تولید گفت: در شهریور ماه ۱۳۹۸ قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که به صورت اقساطی نیز فروخته شد. در این مدت قیمت دلار ۱۱۰۰ تومان بود اما در شهریور سال گذشته نرخ دلار ۲۶ هزار تومان بود. در این دوره قیمت ورق فولادی ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم بود و در سال ۱۴۰۰ قیمت ورق فولادی ۳۰ برابر شد.

وی افزود: فلزاتی که در خودروها استفاده می کنیم قیمتی برابر با بورس فلزات لندن دارند، قیمت تمام شده خودروها با این روند مطمئناً افزایش می یابد و حالا تصور کنید قیمت آن نیز یک مرتبه بالاتر باشد.

* در خودروهای ۲۰۶ تیپ ۲ حداقل ۴۵ میلیون تومان ضرر می کنیم

وی توضیح داد: تنها رینگ آلومینیومی در هر خودرو که ۴ عدد است، حدود ۴۴ کیلوگرم آلومینیوم نیاز دارد که هر کیلوگرم ۸۵ هزار تومان است که با هزینه فرآوری حدوداً ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان تولید می شود. ۵ میلیون تومان که از ۵ حلقه لاستیکی ساخته شده است. ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به دلیل گرانی مجبور شدیم این رینگ را برداریم. تاثیر هزینه مواد اولیه در خودروسازی حدود ۷۰ درصد است و تحلیل قیمت تمام شده رینگ ها نشانه طنز است. در سال ۱۴۰۰ قیمت کامل پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بدون ارزش افزوده و سود ۱۶۹ میلیون تومان یعنی ۱۲ برابر سال ۹۰ و قیمت این خودرو در بازار ۲۴۰ میلیون تومان یعنی ۱۹ برابر سال ۹۰ بوده است. . قیمت گذاری اجباری برای هر ۲۰۶ خودرو تیپ ۲ حداقل ۴۵ میلیون تومان برای ما هزینه داشته است. اگر به ما اجازه دهند خودروها را با قیمت واقعی بفروشیم، باعث افزایش تولید، عرضه و کاهش قیمت می شود و ضرری به ما و مصرف کنندگان نمی رساند.

مدیرعامل ساپکو اضافه کرد: چه صنعتی را می توان یافت که ورودی تولیدش ۳۰ برابر شده اما خروجی نهایی ۱۲ برابر شده است، هرچند همین خودروهای ۲۰۶ تیپ ۲ نسبت به سال ۲۰۱۹ ایمنی، آسایش و … را ارتقا داده اند.

وی درباره خودروهای وارداتی اقتصادی نیز گفت: آسان ترین خودرویی که می توان با استانداردهای صنعت خودرو به کشور وارد کرد حداقل ۸ هزار دلار و پس از محاسبه هزینه حمل و نقل، گمرک و خدمات پس از فروش است. ، شماره گذاری، بیمه و ۹ درصد ارزش افزوده بیش از ۳۰۰ میلیون می باشد. قیمتش تومنه و ماشین اقتصادیه!

وی گفت: بنگاه مالی که زیان می دهد یا بهره وری و مدیریتی ندارد یا با قیمت معین تولید می کند نقش چه کسی بیشتر است؟ من هم قیمت های مدیریتی و هم قیمت های دستوری را قبول دارم، اما قیمت های دستوری نقش زیادی در این ضرر دارند. اگر تولید را متوقف کنیم بیش از ۶۰ صنعت دیگر نیز تولید را متوقف می کنند. مشتریان اصلی صنایع فولاد، آلومینیوم و… خودروسازی هستند.

انتهای پیام/+

منبع: تسنیم

میانگین امتیاز ۵ از ۵

از کل ۱ رای

لینک کوتاه: https://pulbank.ir/?p=305272