رژیم غذایی مناسب

ممکن است تعجب کنید که چرا این دسته بندی مواد غذایی در اینجا مورد بحث قرار گرفته است. بله، من فکر می‌کنم این گروه‌های غذایی را بهتر توضیح می‌دهد، زیرا آنها به نیازهای غذایی خانواده شما مربوط می‌شوند.

شناخته شده است که پنج دسته غذا وجود دارد. اینها شامل کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، مواد معدنی و ویتامین ها هستند. همچنین برای درج آب در اینجا که می تواند به عنوان یکی از دسته بندی های غذایی بحث برانگیز باشد. قبلاً اشاره کردیم که رژیم متعادل غذایی است که شامل همه گروه های غذایی باشد.

پزشک خانواده من همیشه توصیه می کند که به خواهر کوچکم پروتئین مخصوصاً مقدار کمی گوشت، چربی و روغن و غلات بیشتر، سبزیجات و میوه های سبز تیره و همچنین محصولات لبنی بدهید. نوزادان به تغذیه مطلوب نیاز دارند زیرا فعالیت بیشتری دارند و بنابراین کالری بیشتری نسبت به سایر اعضای خانواده می سوزانند.

همانطور که کودک بزرگتر می شود و به سن نوجوانی نزدیک می شود، توجه به این نکته ضروری است که میزان مصرف این غذاها به خصوص غذاهای غنی از چربی و قند کاهش می یابد. به نوجوانان و بزرگسالان توصیه می شود به ترتیب پروتئین و کربوهیدرات های غنی از چربی و قند کمتری مصرف کنند. اینها می توانند به عوامل خطر برای چاقی در اواخر زندگی کمک کنند. توجه به این نکته بسیار مهم است که ورزش در این مرحله از زندگی بسیار مهم است. بسیاری از ما می دانیم که ویتامین ها، یعنی میوه ها و سبزیجات سبز رنگ، غذاهای سالمی برای همه طبقات مردم هستند. این درست است، اما ما همچنین باید درک کنیم که شکل های تصفیه شده یا فرآوری شده آن ها مانند کیک های سیب حاوی چربی ها و پروتئین ها هستند، بنابراین برخلاف میوه ها و سبزیجات سبز فرآوری نشده، با افزایش سن از کودکی تا بزرگسالی، مصرف این فرم ها باید کاهش یابد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که مواد معدنی برای سالم ماندن بسیار مهم هستند، حتی اگر در مقایسه با سایر گروه های غذایی رتبه پایین تری داشته باشند و در مقادیر کم مصرف شوند. به عنوان مثال، کلسیم یک عنصر سازنده برای استخوان ها و دندان های قوی است. منابع این ها شیر، ماست، پنیر و آب میوه های غنی شده با مواد معدنی هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر