رهاسازی فوری – فیبر و بیماری دیورتیکول: فشار را متوقف کنید درد را متوقف کنید

نه، نه، همه بنشینند و دست از کف زدن بردارند. ممکن است آنقدرها هم که فکر می کنید هیجان انگیز نباشد.

در دنیای اختلالات گوارشی، فیبر احتمالا بحث برانگیزترین موضوع است. در مورد این موضوع اطلاعات درست و غلط زیادی وجود دارد.

بیایید با آنچه همه موافق هستند شروع کنیم. در یک فرد سالم، فیبر مفید است. اکثر مردم در رژیم غذایی خود فیبر بسیار کمی دریافت می کنند. رژیم غذایی دیورتیکولیت، رژیمی غنی از فیبر، به شما اطمینان می دهد که گام های مثبتی در جهت بهبودی خود بردارید.

مشکل واقعی کمبود فیبر، حجم کم در روده است که ارتباط مستقیمی با دیورتیکولوز دارد. در اینجا نیز رژیم غذایی دیورتیکولوز یکی از کلیدهای سلامتی است. فکر کردن به روده ها و به خصوص روده بزرگ مانند لوله ای از خمیر دندان ممکن است کمک کند. وقتی به آخرین خمیردندان داخل تیوب می رسید، بیرون راندن آن از تیوب کار بسیار بیشتری است. این خطری است که فیبر بسیار کم و کم باقی مانده غذا برای سیستم شما دارد. خوردن یک رژیم غذایی کم فیبر برای روده ها بسیار سخت تر از یک رژیم غذایی با فیبر بالا است که “به حرکت درآوردن همه چیز”.

من باید به شما بگویم، با این حال، هنگامی که شما قبلاً دیورتیکولیت یا کولیت دارید، اضافه کردن ناگهانی فیبر بیشتر لزوماً ایده خوبی نیست. یک لحظه در نظر بگیرید که کولون بسیار آسیب دیده دارید. اگر برای شروع درد، دیورتیکول، فیستول، زخم، زخم و پارگی دارید، در حال حاضر در جاده‌ای هستید که در انتهای آن تابلویی نوشته شده است «مراقب باش». در اینجا دلیل آن است. روده بزرگ شما مانند محتویات داخل یک لوله خمیر دندان ضعیف، آسیب دیده و حتی ممکن است پارگی های کوچکی در آن ایجاد شود. اضافه کردن ناگهانی حجم زیادی از هر چیزی در واقع می تواند باعث عوارض و درد زیادی شود. هنگامی که “لوله” ضعیف است، نمی خواهید به فشار فیزیکی آن اضافه کنید. مجدداً رژیم غذایی برای دیورتیکولوز یکی از نزدیک‌ترین راه‌حل‌هایی است که در کنترل شما برای اصلاح یک زندگی عادات بد غذایی وجود دارد.

فقط شما و پزشکتان می توانید بررسی کنید که آیا زخم و پارگی باز دارید یا خیر. اکثر افراد مبتلا به کولیت یا دیورتیکولیت در این سطح از بحران نیستند. اگر می دانید روده بزرگ شما سالم است، افزودن تدریجی فیبر برای تقریباً همه سالم و بسیار قابل تحمل است. وقتی حجم خود را با افزودن فیبر به رژیم غذایی خود افزایش می دهید، مواد را از روده بزرگ خود عبور می دهید، درست مانند فشار دادن خمیر دندان از طریق لوله خمیر دندان. شما انتقال موفقیت آمیز مواد را برای کولون خود آسان تر می کنید. این روند حرکتی پریستالسیس نامیده می شود. پریستالیس را به عنوان حرکت دست خود در حال فشردن لوله خمیر دندان در نظر بگیرید. خمیردندان زیاد پخش آن را آسان می‌کند، در حالی که مقادیر کمتر خمیردندان خروج از لوله را دشوار می‌کند و لوله در فرآیند ضربه قرار می‌گیرد و مقدار کمی از آن را وارد می‌کند. این تشبیه دور از واقعیت نیست.

اگر حداقل ۲۵ تا ۵۰ درصد از رژیم غذایی خود را از بخش محصولات خواربار فروشی یا باغ خود نمی خورید، احتمالاً رژیم غذایی کم فیبر دارید. رژیم غذایی دیورتیکولیت می تواند دیورتیکولیت را درمان یا از آن پیشگیری کند. برخی از نمونه های خوب غذاهای دیورتیکولیت عبارتند از: میوه های کنسرو شده یا پخته شده بدون پوست یا دانه و سبزیجاتی مانند لوبیا سبز، نخود فرنگی و سیب زمینی (بدون پوست). هرچه محصولات تازه کمتری بخورید، باید فیبر بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در این بین، فیبر خود را با چیزی از فروشگاه مواد غذایی یا فروشگاه مواد غذایی سالم تکمیل کنید. من نام بردن از برندها را دوست ندارم، اما روی انتخاب های فیبر سالم تر تمرکز می کنم. همه آنها کمک می کنند. تنها چیزی که من به آن توصیه می کنم انتخاب یک منبع فیبری است که مملو از شکر یا بدتر از آن حاوی شیرین کننده مصنوعی است. می دانم که گاهی اوقات گوش دادن به من که به شما می گویم “تقریبا همه چیز بد است” آزاردهنده است، اما اولین علاقه من این است که حقیقت را به شما بگویم. من قرار نیست به جای اینکه حقیقت را به شما بگویم آنچه را که می خواهید بشنوید به شما بگویم.

اگر به این توصیه گوش نمی‌دهید، در اینجا فهرست ساده‌ای وجود دارد تا گزینه‌های «بهترین، بهتر، خوب و بد» را به شما ارائه دهد.

بهترین ها: وقتی سلامت روده بزرگ شما مناسب است (بدون زخم یا پارگی)، به تدریج مصرف فیبر خود را با محصولات تازه افزایش دهید تا زمانی که حداقل یک حرکت قابل توجه در روز و ترجیحاً دو تا چهار بار در روز داشته باشید (اگرچه ممکن است همه آنها قابل توجه نباشند). . هنگامی که به رژیم غذایی دیورتیکولیت عادت کردید، انتخاب غذای مناسب برای شما آسان تر خواهد شد.

بهتر است: در مورد سلامت روده بزرگ مانند بالا، اما به تدریج با مصرف مکمل هایی مانند دانه پسیلیوم، پوسته پسیلیوم یا پودر پسیلیوم، مصرف فیبر خود را افزایش دهید. دانه کتان (خرد شده یا پودر شده) نیز یک انتخاب عالی برای فیبر است و شامل برخی از روغن های امگا و مواد مغذی نیز می شود. هنگام انتخاب فیبر خود، از مصرف بیش از حد شکر خودداری کنید و از تمام شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید. به نظر من آنها سمی هستند.

خوب: در مورد سلامت روده بزرگ مانند بالا، اما هر نوع فیبری را که می توانید به خوبی تحمل کنید، شکر، قند مصنوعی، قرص، قرص و غیره مصرف کنید. کاری برای بهبود حجم خود انجام دهید و باز هم برای شما مفید خواهد بود.

بد: به کاری که اکنون انجام می دهید ادامه دهید و وانمود کنید که قرار است بهتر شوید. درست است، این برنامه به تنهایی دیورتیکولیت و کولیت را درمان می کند، اما حجم مدفوع در حال حرکت در شما همیشه عاملی در سلامت داخلی شما خواهد بود.

یکی از تعریف‌های دیوانگی این است: همان کاری را که همیشه انجام می‌دادید انجام دهید، اما انتظار یا امیدوار به نتیجه متفاوت باشید.

فیبر به دلایل دیگری نیز برای ما مفید است. شکل و ماهیت غیر نرم کننده فیبر آن را به یک “برس اسکراب” درونی تبدیل می کند که در میان ما حرکت می کند. این موثرترین پاک کننده داخلی است که می توانیم استفاده کنیم. اگر به مردم به عنوان یک ماشین نگاه کنید، مثلاً یک ماشین، کثیفی و تجمع داخلی باید به طور دوره ای مورد بررسی قرار گیرد. در خودرو، این مشکل با تعویض روغن ۳۰۰۰ مایلی انجام می شود. در مردم، به ویژه در بریتانیا، استرالیا، کانادا و ایالات متحده، ما دیگر سریع نیستیم (به طور دوره ای بدون غذا بمانیم). ما به اندازه کافی ثروتمند هستیم و غذا به اندازه کافی در دسترس است، به این فکر می کنیم که از دست دادن یک یا دو وعده غذایی به عنوان نوعی طاعون است که ما را از گرسنگی می کشد.

از آنجایی که ما دیگر فیبر کافی دریافت نمی کنیم و تقریباً هرگز برای یک دوره ۲۴ ساعته روزه نمی گیریم (یک پاکسازی طبیعی)، هرگز پاک نمی شویم. به عنوان یک گروه، لوله کشی ما در داخل کثیف است. لطفاً به رژیم غذایی خود مقداری فیبر اضافه کنید. هنگامی که فیبر مصرف می کنید، باید یک لیوان کامل آب بنوشید، به ازای هر دوز (به جز تولید فیبر)، بیش از آن چیزی که برای مخلوط کردن فیبر لازم است. این به این دلیل است که می خواهید مواد را در لوله های خود حرکت دهید، قوام یک خمیر دندان، و نه قوام یک آجر. فیبر اضافه کنید، آب اضافه کنید و سالم تر شوید. یک رژیم غذایی مناسب برای دیورتیکولوز اتخاذ کنید و به سمت یک سبک زندگی سالم تر و شادتر می روید.

لطفا برای غلبه بر این بیماری وحشتناک هر کاری که لازم است انجام دهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر