رژیم لاغری سریع

راه های طبیعی برای خلاص شدن از شر آکنه – چگونه با تغییر رژیم غذایی، آکنه را درمان کنیم!

آکنه شایع ترین بیماری پوستی در سنین نوجوانی است. معمولاً در شروع بلوغ ظاهر می شود و در بیشتر موارد در دختران و پسران به ترتیب در ۱۷ و ۱۹ سالگی به اوج خود می رسد، سپس به تدریج بهبود می یابد و در نهایت تا سن ۲۵ سالگی از بین می رود. این بیماری به دلیل فعالیت بیش از حد چربی ایجاد می شود. غدد این غدد سبوم اضافی ترشح می‌کنند که می‌تواند فولیکول‌های شما را مسدود کند و باعث رشد باکتری‌هایی شود که در آنجا زندگی می‌کنند. اما، چرا غدد چربی در وهله اول بیش از حد فعال می شوند؟ معمولاً مقصر فعالیت هورمون هاست. هورمون های بلوغ، به ویژه هورمون های مردانه به نام آندروژن، می توانند تولید بیش از حد سبوم را تحریک کنند. این هورمون ها همچنین می توانند باعث ایجاد آکنه در چرخه قاعدگی زنان شوند، به همین دلیل است که زنان اغلب در بزرگسالی با این مشکل مواجه می شوند. هورمون‌ها نیز در برخی از انواع قرص‌های ضد بارداری یافت می‌شوند که می‌توانند باعث ایجاد جوش شوند.

افسانه های رایج زیادی در مورد علل بیماری وجود دارد. حقیقت این است که خوردن غذاهای ناسالم و شکلات باعث آکنه نمی شود. علاوه بر این، پوست و موی چرب مستقیماً این مشکل را ایجاد نمی کند، بلکه اغلب نشانه بیش فعالی غدد چربی است که علت واقعی بیماری است. برخی از محققان حتی پیشنهاد می کنند که استرس ممکن است وضعیت آکنه موجود را تشدید کند، اما در واقع نمی تواند باعث آن شود. استعداد ابتلا به آکنه نیز می تواند ژنتیکی باشد. این عارضه در افراد با اصل و نسب قفقازی بیشتر از افراد آسیایی یا آفریقایی است.

هر چیزی که پوست را تحریک کند نیز ممکن است باعث این بیماری شود، از جمله:

  • مالش لباس
  • استفاده از برخی محصولات زیبایی
  • قرار گرفتن در معرض دمای شدید

چگونه با رژیم غذایی آکنه را از بین ببریم:

واقعیت این است که به گفته متخصصان پوست، تغذیه نقش مهمی در بروز آکنه ندارد. مطالعات مختلف نشان داده است که ژنتیک در مقایسه با عوامل محیطی (مانند رژیم غذایی یا استرس) نقش بسیار مهمتری دارد. با این حال، برخی از عوامل تغذیه ای وجود دارد که می تواند به طور مثبت یا منفی بر بروز آکنه تأثیر بگذارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد:

  • افزایش دریافت فیبر با مصرف میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل به بهبود عملکرد روده و از بین بردن سموم مرتبط با شروع بیماری کمک می کند.
  • مصرف ویتامین C (یک آنتی اکسیدان) سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و در برابر باکتری های مسئول بیماری عمل می کند. برخی از منابع خوب ویتامین C عبارتند از: مرکبات (پرتقال، لیمو، گریپ فروت، کیوی)، بروکلی، فلفل قرمز و توت فرنگی.

حالا به اینجا دقت کنید:

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر