دیابت نوع ۲ – چگونه رفتار غذایی خود را تغییر دهید

رفتار غذایی شما مهم است. بیشتر مردم این را می دانند، اما برخی میزان اهمیت آن را دست کم می گیرند. باید عادات غذایی خود را جدی بگیرید. چرا؟ شما ۳۶۵ روز در سال غذا می خورید. در هر یک از آن روزها، تصمیمات کوچک و مهمی برای خوردن خواهید گرفت. الگوهای شما بخشی از این انتخاب ها خواهند بود. اگر انتخاب های شما عمدتاً سالم باشد، تأثیر مثبتی خواهد داشت و بالعکس. هر روز مهم است، به خصوص با افزایش سن.

اگر اضافه وزن دارید یا قند خون بالایی دارید، احتمالاً اشتباه نمی کنید که بلافاصله رفتار غذایی خود را سرزنش کنید. بیشتر اوقات این یک مشت عادات ضعیف است که ممکن است سلامت و رفاه شما را به خطر بیندازد.

بنابراین سوال این است که چگونه رفتار غذایی خود را تغییر دهید؟ ابتدا باید محل مقصر خود را شناسایی کنید و به هر مشکلی رسیدگی کنید. ادامه دهید و مشخص کنید که آیا شما در موارد زیر مقصر هستید یا خیر…

همیشه زمانی که احساس گرسنگی می کنید غذا بخورید. طبیعی است که هرازگاهی احساس گرسنگی کنید، به خصوص زمانی که بین وعده های غذایی غذا نمی خورید (بهترین راه برای پیشرفت کاهش وزن). با این حال، هر بار که میل به خوردن چیزی را احساس می کنید، غذا خوردن معکوس است. خود را منضبط کنید تا تا وعده غذایی بعدی صبر کنید و در بین آن میان وعده نخورید. اگر مجبورید چیزی بخورید، میوه یا یک ماست کوچک بدون طعم خوب است، اما یک شیرینی یا کاسه غلات خوب نیست.

نوشیدن کالری. کالری همیشه مشکل ساز نیست. اگر بتوانید میزان مصرف خود را کنترل کنید، می توانید یاد بگیرید که وزن کم کنید در حالی که هنوز از برخی از غذاهای مورد علاقه خود لذت می برید.

با این حال، باید مراقب کالری مصرفی خود باشید. آنها به سرعت جمع می شوند و به هیچ وجه به سیری کمک نمی کنند. اغلب، قند خون شما را بی دلیل افزایش می دهند، به این معنی که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به خصوص باید از نوشیدنی های کالری دار اجتناب کنند.

این بدان معنا نیست که شما هرگز نمی توانید با وعده های غذایی خود یک آب میوه بخورید یا از یک لیوان شراب لذت ببرید. فقط این کارها را به مناسبت انجام دهید، نه به عنوان یک عادت.

غذای اصلی خود را نپزید. آشپزی در خانه بسیار مهم است. این برای خوردن وعده‌های غذایی سالم‌تر مفید است و احتمالاً بعد از کاری که انجام می‌دهید، از وعده غذایی خود لذت خواهید برد. همچنین به شما این امکان را می دهد که موادی را که مصرف می کنید انتخاب کنید. تا حد امکان از فست فودها و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید. باز هم، شما هنوز هم می توانید آنها را در رژیم غذایی خود داشته باشید. مطمئن شوید که آنها جزء اصلی نیستند.

نداشتن دو وعده غذایی سنتی در روز مایه تاسف است که بسیاری از مردم هنوز بر این باورند که سه، چهار یا بیشتر وعده های غذایی در روز بهترین راه برای خوردن است. برای اکثریت قریب به اتفاق مردم، این اشتباه است. غیر ضروری است، شما را مستعد پرخوری می کند و قند خون شما را در طول روز بالا نگه می دارد.

دو وعده غذایی سنتی در روز راه حلی است، حداقل تا زمانی که در سلامت کامل باشید. در آن مرحله، می توانید تغییراتی ایجاد کنید، اما اگر متوجه شدید که به دو وعده غذایی اصلی پایبند هستید، تعجب نکنید.

لیست فوق قطعی نیست اما باید برای شروع کافی باشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر