دیابت نوع ۲ – طوری غذا بخورید که انگار دیابت دارید تا از پیشرفت بیماری جلوگیری کنید

گاهی اوقات توصیه های اولیه و ساده ای که دریافت می کنید شما را از مشکلات زیادی نجات می دهد. اینطور نیست که به پاسخ های طولانی مدت برای مشکلات پیچیده نیاز داشته باشید. اصول اولیه اغلب ابتدایی هستند، بنابراین باید مراقب باشید که آنها را نادیده نگیرید.

بیایید در مورد پیشگیری از دیابت صحبت کنیم. این یک موضوع ضروری است زیرا یا دیابت نوع ۲ دارید یا نه. اگر جزء گروه دوم هستید، طبق تعریف در معرض خطر بیماری هستید، حتی اگر با شانس کمی باشد. همچنین، روش های پیشگیری از دیابت نوع ۲ همان روش هایی است که در روند درمان استفاده می شود، بنابراین این بحث باید برای همه روشنگر باشد.

به طور خلاصه، برای جلوگیری از افزایش قند خون و وزن بدن، باید طوری غذا بخورید که گویی دیابت نوع ۲ دارید. اگر به این بیماری مبتلا هستید، می توانید عادات غذایی خود را اصلاح کنید، اما اصل همچنان پابرجاست. این یک موضوع احتیاط است که نه تنها می تواند شما را از بسیاری از ناراحتی ها و دردها نجات دهد، بلکه به طور بالقوه شما را از زندگی خود نیز نجات می دهد.

هرگز فراموش نکنید که دیابت نوع ۲ یک بیماری با عواقب کشنده است. اگر مرگ زودهنگام نباشد، نوید عوارض می دهد…

  • قلب تو،

  • کلیه ها

  • چشم ها،

حتی پاهایت در حالی که به قلب شما اهمیت بیشتری نسبت به اندام های شما داده می شود، فاجعه ای که ممکن است به دلیل نیاز به قطع عضو به دلیل عفونت باشد را در نظر بگیرید.

درک اینکه چگونه قند خون بالا می تواند چنین مشکلاتی را ایجاد کند، می تواند دشوار باشد، اما لازم نیست آن را به طور کامل درک کنید. کافی است به این واقعیت پی ببرید و خطرات آن را بدانید.

این به نفع شماست که از سطوح بالای قند خون قبل از شروع آن جلوگیری کنید: از یک سبک زندگی سالم‌تر می‌توان چیزهای زیادی به دست آورد. این احتمال وجود دارد که خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر در فرآیند غذا خوردن مانند ابتلا به دیابت را کاهش دهید زیرا رژیم غذایی یک عامل حیاتی برای سلامت و رفاه کلی است.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می دانند که باید به مصرف کربوهیدرات خود اهمیت دهند: این لزوماً به این معنا نیست که کربوهیدرات های کمتری باید به اندازه کربوهیدرات های سالم مصرف شوند. برنامه غذایی خود را بر اساس منابع غلات کامل بسازید و برای مناسبت های خاص جوایزی را ذخیره کنید. وقتی به خوردن برنج قهوه ای و پاستا سبوس دار عادت کردید، خواهید دید که دلیلی برای بازگشت وجود ندارد. از طرفی میوه ها و سبزیجات فقط یک عادت و تنظیم هستند.

این نه تنها در مورد انتخاب های غذایی بلکه به عادات غذایی نیز مربوط می شود. به دیابتی‌ها توصیه می‌شود آهسته غذا بخورند، میان‌وعده را کاهش دهند و اندازه وعده‌های غذایی را کنترل کنند. برای شروع روی این موارد تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید: اگر مانند دیابت نوع ۲ غذا بخورید، نه تنها از آن اجتناب می کنید، بلکه فواید سلامتی زیادی نیز به دست خواهید آورد که تفاوت مثبتی در کیفیت زندگی شما ایجاد می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر