رژیم لاغری سریع

دست از مبارزه با وسواس غذا و وزن بردارید – نکته ۱ – عادت پریدن روی ترازو را کنار بگذارید

برخی از افراد احساس می کنند که مجبورند روزانه خود را وزن کنند، شاید فقط یک بار هر روز صبح یا چندین بار در طول روز. آنها ممکن است این کار را برای ایجاد احساس خوب انجام دهند یا خواه بدانند یا ندانند، اغلب این کار را به عنوان یک اقدام خرابکارانه انجام می دهند که باعث ایجاد احساس بد در آنها می شود. این رفتار استرس را تقویت می کند و باعث ایجاد احساس وسواس نسبت به غذا و وزن شما می شود که باعث رنجش و نارضایتی بدن شما می شود. وقتی احساس بدی نسبت به خود دارید، پرخوری معمولاً در گوشه و کنار است.

تجربه من در پریدن از روی ترازو

وقتی رژیم می گرفتم، همیشه در حال بازی مقیاس بودم. هر روز عادت داشتم در موارد مختلف لباس پوشیدن و درآوردن لباس، قبل و بعد از غذا از ترازو حمام خود استفاده کنم و از آن خارج کنم، و به جرأت می گویم، بعد از هر باری که به دستشویی می رفتم. این مرا دیوانه کرد! پرش مداوم من مثل لاتاری بازی بود. هر روز از ترازو بالا می رفتم و آرزو و آرزو می کردم که عدد کمتری داشته باشم و هر چقدر به خودم قسم می خوردم روی روحیه ام تأثیر نمی گذاشت، همیشه این اتفاق می افتاد.

اگر وزنم کم بود، ناخودآگاه به من اجازه می داد در جشن غذا بخورم. اگر وزنم بالا باشد، احساس گناه ناشی از پرخوری به من فشار می آورد تا وزنم را کاهش دهم، که باعث افزایش سطح استرس من می شود. بسته به اینکه اوضاع چگونه پیش می رفت، یا با اکراه مجدداً متعهد به کاهش وزن با بستن کمربندم و محروم کردن خودم از غذاهای بیشتری بودم که دوست داشتم یا افزایش وزن آنقدر زیاد شد که فریاد هوس مانندی را وارد آشپزخانه کنم تا ابتدا شیرجه بزنم. در نزدیکترین ظرف بستنی بن و جری مینت اورئو. با این حال، تا زمانی که شروع به تحقیق در مورد آنچه که به عنوان ارتباط ذهن و بدن شناخته می شود، واقعاً نفهمیدم چگونه لیبرا مرا خراب کرد. این زمانی بود که من شروع به تغییر بسیاری از عادات کنترل وزن خود کردم و شروع به یادگیری نحوه زندگی، خوردن و فکر کردن کردم که انگار یک زن لاغر طبیعی هستم.

ارتباط ذهن و بدن

بین ذهن و بدن شما ارتباطی وجود دارد که می تواند شما را بیمار یا سالم نگه دارد. افکار شما می توانند شما را چاق یا لاغر کنند. این انتخاب تو است! دکتر نانسی بونیوس خالق Beyond Diet است، یک سیستم مدیریت وزن غیر مرتبط با رژیم که به شما اهمیت تغییر افکار و رفتارهایتان را برای تغییر شکل بدنتان می آموزد، همان طور که یاد می گیرید در پاسخ به گرسنگی بدنی آنچه می خواهید بخورید. دکتر بونیوس می‌گوید که مغز شما به عنوان فردی که رژیم دارد، دستورات اشتباهی را صادر می‌کند که بدن شما را به انجام کاری که نمی‌خواهد هدایت می‌کند. چاق بمانید تماشای مداوم وزن خود روی ترازو باعث می شود مانند یک فرد چاق فکر کنید و اگر فکر می کنید چاق هستید نمی توانید لاغر باشید. این یک یادآوری دائمی است که شما هنوز چاق هستید.

بر کسی پوشیده نیست که رژیم‌ها مؤثر نیستند، و با تحقیقاتی که نشان می‌دهد تا ۹۸ درصد از همه رژیم‌های غذایی با شکست مواجه می‌شوند، تأییدی است که مسیر محرومیت مؤثر نیست. اکثر افرادی که سال ها رژیم غذایی خود را سپری کرده اند، احساسات و تصورات منفی از خود ایجاد می کنند. تصور شما از خود تصویری است که از خود دارید و آنچه را که مایل به انجام آن هستید مشخص می کند. این بسیار شبیه ترموستات است که شما را در یک منطقه راحتی خاص نگه می دارد. این در نهایت موفقیت شما را در هر زمینه ای از زندگی شما تعیین می کند.

برای شکستن قالب و تغییر موثر باورهای منفی و آزاردهنده خود در مورد غذا و بدن خود، باید عادات جدیدی ایجاد کنید که منجر به تولید رفتارهایی می شود که باعث می شود در مورد غذا احساس امنیت کنید و با بدن خود راحت باشید.

بالا رفتن از روی ترازو فقط صفحه مدار چاق را روشن می کند و شما را در روال قدیمی فکر کردن مانند افراد چاق نگه می دارد. برای رهایی از این تله چربی، در اینجا چندین دلیل وجود دارد که چرا باید مراقب وزن خود نباشید و روی ترازو حرکت کنید:

معیارها همیشه پیشرفت را اندازه گیری نمی کنند شاید آزاردهنده ترین قسمت ارزیابی خود این باشد که عدد روی ترازو به طور دقیق پیشرفت شما را اندازه نمی گیرد. ترازوها فقط نیروی گرانش روی جرم را اندازه می گیرند. حجم یا چگالی جرمی را که اندازه گیری می کند دقیقاً نشان نمی دهد. یک پوند پر و یک پوند سرب به یک اندازه وزن دارند، اما یک پوند پر فضای کافی و حجم کافی برای پر کردن یک جا بالشی را اشغال می کند. یک پوند سرب به راحتی در کف دست شما جای می گیرد. حقیقت این است که برای رسیدن به اندازه ایده آل خود، ممکن است فقط نیاز به کاهش وزن نسبتاً کمی داشته باشید. نمی دانم چرا این اتفاق می افتد اما همینطور است. در برنامه بعد از رژیم، دکتر نانسی بونیوس داستانی را بیان می کند که تجربه خود را به اشتراک می گذارد و می گوید: «من شخصاً از سایز ۱۳/۱۴ به ۵/۶ کاهش پیدا کردم و در این فرآیند، تنها ۱۰ پوند از دست دادم.

وزن در نوسان است طبیعی است که وزن شما دائماً بالا و پایین شود. بسته به زمان ماه، احتباس آب، هورمون ها، عوامل محیطی و حتی فشار اتمسفر، می تواند تا ده پوند بالا یا پایین تغییر کند.

استرس سنج وزن کردن خود یک شکل متداول خود خرابکاری است زیرا راهی برای استرس بدن شما است، شما را به طرز فکر رژیم غذایی متصل می کند، به شما یادآوری دائمی می دهد که هنوز اضافه وزن دارید و باعث می شود احساس ناتوانی کنید. این پیام احساسی قدرتمند “من چاق هستم” هر گونه پیشرفتی که در تلاش برای تغییر افکار خود داشته اید را خنثی می کند.

از خرد بدن خود بهره مند شوید افراد لاغر ذاتاً هرگز خود را وزن نمی کنند و بنابراین نمی دانند وزنشان چقدر است. این به این دلیل است که آنها به یک مقام خارجی متکی نیستند تا به آنها بگوید چگونه غذای خود را کنترل کنند. آنها رابطه صلح آمیز، متعادل و سالمی با غذا دارند و به آنها دستور داده می شود که با گوش دادن به بدن خود غذا بخورند.

سخت نگیر. تغییر هرگز آسان نیست. برای جلوگیری از مقاومت طبیعی ناشی از تمایل به ایجاد هرگونه تغییر در زندگی، بهتر است تا حد امکان با خودتان مهربان باشید. با گسترش مقیاس، استرس و تنش غیر ضروری ایجاد می کنید و پیشرفت خود را خراب می کنید. دکتر بونیوس می‌گوید: “تغییر پایدار نیاز به فضایی از عشق و مراقبت دارد، نه نفرت و انزجار از خود. توصیه‌های من را بپذیرید و از ترازو پایین بیایید.”

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر