در صورت عدم تحمل یا حساسیت به لاکتوز و گلوتن، آیا هنوز هم می‌توانید قد بلندتر و سالم‌تر شوید؟

با برنامه ریزی دقیق، یک سبک غذا خوردن گیاهخواری می تواند آنچه را که برای بلندتر شدن قد و سلامتی لازم است، فراهم کند. که تعهد می خواهد. اما هنگامی که آن را درک کردید، گیاهخواری باهوش برای قد بلندتر شدن، تلاشی بیش از هر رویکرد دیگری برای تغذیه هوشمندانه ندارد. تعادل انرژی را در اولویت قرار دهید: کالری مصرف شده با کالری مصرف شده متعادل شود. خوردن گیاهخواری لزوماً کالری کمتری ندارد. در مورد تعادل انرژی وعده های غذایی را با منابع پروتئینی که به طور طبیعی غنی از مواد مغذی هستند، مانند لوبیا و عدس بسازید. از مصرف بیش از حد پنیرهای پرچرب برای جایگزینی گوشت و افزایش قد خودداری کنید. غذاهای گیاهی با گوشت یا مرغ درست کنید: ماکارونی پریماورا، پیتزای گیاهی، لازانیا سبزیجات، سرخ کردنی با سبزیجات توفو، کاباب سبزیجات، و بوریتو یا تاکو لوبیا. برای گیاهخواران، منابع قابل اعتماد ویتامین B12 مانند غلات صبحانه غنی شده یا نوشیدنی سویا و ویتامین D مصرف کنید، به خصوص اگر قرار گرفتن در معرض نور خورشید محدود است.

برای داشتن سلامتی و در عین حال افزایش قد، توصیه‌های دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها و برنامه هوشمند رشد قد ۴ را که برای گیاه‌خواران و غیر گیاه‌خواران به طور یکسان در نظر گرفته شده است، دنبال کنید. برای دریافت مقادیر توصیه شده از گروه مواد غذایی به دانش ما مراجعه کنید. سوپرمارکت های امروزی همه غذاهایی را که برای یک رژیم غذایی سالم و گیاهی برای بلندتر شدن حتی غذاهای گیاهی نیاز دارید، می فروشند. شما نیازی به خرید از جای دیگری ندارید، اما فروشگاه های تخصصی ممکن است اقلام کمتر رایج (مانند پروتئین سویا بافت دار، کینوا، ژلاتین کوشر و گلوتن گندم) را حمل کنند.

یک غذای حساس یا واکنش نامطلوب به غذا را نمی توان به عنوان یک مسئله سلامت نادیده گرفت و مانع از رشد قد ما می شود. این می تواند به طور جدی کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد و آن را مختل کند و حتی ممکن است تهدید کننده زندگی باشد. علل ناراحتی بیش از آن چیزی است که فکر می کنید، و شاید پیچیده تر باشد. در میان انواع حساسیت های غذایی: حساسیت غذایی یا واکنش نامطلوب به غذا را نمی توان به عنوان یک مسئله سلامت نادیده گرفت.

این می تواند به طور جدی بر روند افزایش قد و کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد و حتی ممکن است تهدید کننده زندگی باشد. علل ناراحتی بیش از آن چیزی است که فکر می کنید، و شاید پیچیده تر باشد. از جمله انواع حساسیت های غذایی.

آلرژی غذایی سیستم مبارزه کننده با بیماری (ایمنی) بدن را به عمل می آورد و علائم ناخوشایند و گاهی جدی ایجاد می کند. به عبارت دیگر، حتی اگر فرد بیمار نباشد، سیستم ایمنی شروع به کار می کند. به همین دلیل علائم ظاهر می شود.

دلایل روانی احساس ناراحتی بعد از غذا خوردن نیز می تواند با احساسات پیچیده شود. حتی با وجود اینکه هیچ دلیل فیزیکی وجود ندارد که شما نباید قد بلندتر شوید، فقط فکر کردن به یک غذای خاص که ممکن است با یک تجربه ناخوشایند همراه باشد می تواند باعث ایجاد احساس بیماری در برخی افراد شود!

اگر به نظر می رسد غذای خاصی شما را آزار می دهد، از وسوسه تشخیص خود بگذرید. در عوض، با پزشک خود مشورت کنید. به عنوان مثال، واکنش به شیر می تواند یک عدم تحمل باشد تا یک آلرژی غذایی. اجازه دهید پزشک علائم شما را تشخیص دهد. این فصل می تواند به شما کمک کند تا با علل احتمالی آشنا شوید. توجه داشته باشید که یک واکنش نامطلوب ممکن است یک بیماری ناشی از غذا باشد. این بیماری می تواند سریع و آزاردهنده باشد. برای نگاه دقیق‌تر به شناسایی و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از غذا، عدم تحمل، باید کتاب الکترونیکی برنامه ۴ قد هوشمند را جستجو کنید.

با عدم تحمل غذایی، واکنش های فیزیکی به یک غذا برای قد بلندتر شدن اغلب ناشی از متابولیسم معیوب است. بدن نمی تواند به اندازه کافی جزء خاصی از یک غذای خاص را هضم کند. شاید به این دلیل که یک آنزیم گوارشی کمبود دارد. موادی که بخشی از شیمی طبیعی یک غذا هستند مانند تئوبرومین در قهوه یا چای، یا سروتونین در موز یا گوجه فرنگی نیز ممکن است باعث واکنش های بد شوند.

آیا دوست دارید شیر بلندتر شود اما فکر کنید شیر شما را دوست ندارد؟ در این صورت ممکن است به لاکتوز حساسیت نداشته باشید و به شیر حساسیت نداشته باشید. خبر خوب این است: یک وعده شیر ممکن است «دوست‌تر» از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید!

حساسیت به شیر کاملاً متفاوت است. این یک واکنش آلرژیک به اجزای پروتئینی مانند کازئین در شیر است. افرادی که به شیر حساسیت دارند معمولاً باید از تمام محصولات شیری خودداری کنند. افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می توانند محصولات لبنی را در مقادیر مختلف مصرف کنند. به این دلیل که عدم تحمل لاکتوز یک موضوع درجه است. اگر مشکوک به عدم تحمل لاکتوز هستید، از خود تشخیصی خودداری کنید. در عوض، برای تشخیص پزشکی به پزشک مراجعه کنید. علائم ممکن است ناشی از شرایط دیگری باشد. عدم تحمل لاکتوز با چندین آزمایش تشخیص داده می شود: آزمایش خون، آزمایش تنفس هیدروژن، یا آزمایش اسیدیته مدفوع برای نوزادان و کودکان خردسال.

چند نفر از افرادی که سعی در افزایش قد دارند سطح لاکتاز پایینی دارند؟ بین سی تا پنجاه میلیون آمریکایی؛ با این حال، بخش بزرگی از آنها علائم کمی دارند. و بسیاری از افرادی که فکر می کنند به لاکتوز حساسیت ندارند واقعاً اینطور نیستند. برخی از جمعیت های قومی و نژادی بیشتر از سایرین تحت تأثیر قرار می گیرند. در ایالات متحده حدود ۸۰ درصد از آمریکایی های آفریقایی تبار و ۷۵ درصد از سرخپوستان آمریکایی، ۹۰ درصد از آمریکایی های آسیایی و ۶۰ درصد از اسپانیایی ها تا حدی به لاکتوز عدم تحمل دارند. این عارضه در میان افراد اروپایی تبار شمالی که تمایل دارند سطح لاکتوز کافی را در طول زندگی خود حفظ کنند زیرا قدشان بلندتر می شود کمتر دیده می شود. محققان یک ارتباط ژنتیکی را با عدم تحمل لاکتوز شناسایی کرده اند. عدم تحمل لاکتوز گاهی اوقات با مسائل دیگری مرتبط است. به عنوان مثال، برخی از داروها تولید لاکتاز را در بدن کاهش می دهند. عدم تحمل لاکتوز می تواند یک عارضه جانبی برخی شرایط پزشکی مانند بیماری روده یا جراحی معده (معده) باشد. بسته به علت، عدم تحمل لاکتوز ممکن است کوتاه مدت باشد و ممکن است شیر ​​بنوشید تا بعد از آن بلندتر شوید.

به عنوان گزینه دیگر، محصولات غذایی برای افزایش قد برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز ساخته شده است. برخی از محصولات کاهش دهنده لاکتوز هستند. برخی دیگر حاوی لاکتاز هستند، آنزیمی که قند شیر را هضم می کند و در افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز تا حدی کمبود دارد.

کلسیم به دلیل نقشی که در رشد استخوان های بلندتر و قوی تر دارد، برای رشد قد بسیار مهم است. مقدار کافی کلسیم به کودکان و نوجوانان کمک می کند تا استخوان های بلند و سالمی داشته باشند و از بیماری نازک شدن استخوان به نام پوکی استخوان جلوگیری می کند. شیر و سایر غذاهای لبنی حدود ۷۲ درصد کلسیم موجود در غذای آمریکایی را تامین می کنند. بدون این غذاها، تامین نیاز کلسیم شما می تواند چالش برانگیز باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد کلسیم در یک رژیم غذایی سالم.

عدم تحمل لاکتوز به راحتی قابل کنترل است. اکثر افرادی که در هضم لاکتوز مشکل دارند، می توانند برخی از لبنیات و سایر غذاهای حاوی لاکتوز را در وعده های غذایی و میان وعده های خود بگنجانند تا قد بلندتر شوند. در واقع، اکثر افرادی که سطح لاکتاز کمتری دارند، می‌توانند یک فنجان شیر بدون ناراحتی بنوشند.

اگر یک خامه غیر لبنی می تواند جایگزین شیر برای کسی که به لاکتوز حساس است، شود؟ شیر خشک بدون چربی چطور؟ خیر خامه های غیر لبنی ممکن است حاوی لاکتوز باشند. برچسب را بررسی کنید. مقدار مواد مغذی خامه و شیر متفاوت است. در خامه های غیر لبنی، کیفیت پروتئین و مقدار کلسیم و ویتامین های A و C برای رشد قد کمتر از شیر است. در مورد شیر خشک بدون چربی، به یاد داشته باشید که چربی، نه لاکتوز، از شیر حذف شده است.

برای افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن که تلاش می کنند قد بلندتر شوند، این موضوع کاملاً متفاوت است، مصرف گلوتن به پوشش روده کوچک آسیب می رساند و روده آسیب دیده نمی تواند مواد مغذی را برای بلندتر شدن نیز جذب کند. برای افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن، خطر سوء تغذیه، به ویژه در میان کودکان، بالا است.

سایر خطرات بالقوه: پوکی استخوان زودرس، سرطان روده بزرگ، اختلالات خودایمنی (از جمله بیماری تیروئید و دیابت نوع ۱)، آرتریت، سقط جنین، و نقایص مادرزادی. چه کسانی در معرض خطر هستند؟

به عنوان یک اختلال ژنتیکی، عدم تحمل گلوتن در بین افرادی که ریشه اروپایی دارند شایع تر است. بروز واقعی در ایالات متحده ناشناخته است، اما ممکن است از هر ۱۳۳ آمریکایی ۱ نفر باشد. چالش این است: عدم تحمل گلوتن اغلب به اشتباه تشخیص داده می شود و علائم مختلف آن اغلب مشکلات سلامتی دیگر را تقلید می کند. اغلب تا زمانی که توسط سایر استرس‌های بدن تحریک نمی‌شود، شناسایی نمی‌شود: شاید جراحی، عفونت ویروسی یا بارداری.

علائم؟ آنها متفاوت هستند. ضعف، کاهش اشتها، کاهش وزن، اسهال مزمن، و گرفتگی عضلات شکم و نفخ شایع هستند. برخی راش دردناک، گرفتگی عضلات یا درد مفاصل را تجربه می کنند. در بین زنان، عدم تحمل گلوتن ممکن است در چرخه قاعدگی اختلال ایجاد کند. برای کودکان، عدم تحمل گلوتن به ویژه خطرناک است. اگر به خوبی مدیریت نشود، عدم تحمل گلوتن می تواند بر رفتار و توانایی کودک برای رشد و یادگیری تأثیر بگذارد. تحریک پذیری مزمن یک علامت هشدار دهنده است. برای رشد و نمو، نیازهای بالای کودک به انرژی و مواد مغذی نیاز به تغذیه کافی برای رشد قد دارد.

عدم تحمل گلوتن در هر سنی ممکن است رخ دهد. علائم ممکن است برای اولین بار در دوران شیرخوارگی زمانی که غلات شروع می شود ظاهر شود. اکثر موارد در بزرگسالی و اغلب ده سال پس از اولین علائم تشخیص داده می شوند. عدم تحمل لاکتوز موقت ممکن است با عدم تحمل گلوتن همراه باشد، حداقل تا زمانی که بیماری تحت کنترل باشد و روده کوچک بهبود یابد. بهبودی ممکن است ماهها یا سالها طول بکشد.

درمان اولیه برای عدم تحمل گلوتن یک رژیم غذایی طولانی مدت و سخت است. یک رژیم غذایی بدون گلوتن “باید” است. هنگامی که گلوتن حذف شود، روده کوچک می تواند بهبود یابد. سپس جذب مواد مغذی بهبود می یابد. علائم ناپدید می شوند افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن می توانند زندگی طولانی و سالمی داشته باشند. اگر فکر می کنید به عدم تحمل گلوتن مبتلا هستید، از پزشک خود بخواهید که تشخیص دهد.

تشخیص مواد حاوی گلوتن که می توانند در فرآیند قد بلندتر شدن به شما آسیب بزنند، ممکن است سخت باشد زیرا ممکن است تحت نام دیگری یا به عنوان بخشی از مواد دیگر ظاهر شوند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده در حال کار بر روی مقررات برچسب گذاری است تا به مصرف کنندگان کمک کند محصولات بدون گلوتن را راحت تر شناسایی کنند. دانستن نحوه شناسایی گلوتن برای استفاده از اطلاعات مواد تشکیل دهنده از تولید کنندگان مواد غذایی مهم است. از نظر فنی، “گلوتن” جزء پروتئینی دانه را توصیف می کند. اگرچه برنج و ذرت حاوی گلوتن هستند، اما شکل متفاوتی دارند، بنابراین مضر نیستند. از گلوتن موجود در جو، چاودار، گندم و شاید جو پرهیز کنید. حتی اگر این گندم کامل به شما کمک کند قد بلندتر شوید.

منشا، ترکیب و تولید موادی که برای بلندتر شدن می خورید را بدانید. به عنوان مثال، چیپس های طعم دار ممکن است با موادی که از گندم تهیه شده اند، گرد و خاک شوند. از آنجایی که مقدار آن کمتر از ۲ درصد وزنی است، ممکن است این ماده روی برچسب ذکر نشده باشد. مثال دیگر: سرکه های تقطیر شده از غلات، به جز سرکه مالت در ایالات متحده، مشکلی ندارند. سرکه مالت یک مشکل است زیرا مالت طبق تعریف در ایالات متحده جو است. می‌توان آن را به عنوان مایه اولیه برای تولید سرکه مالت اضافه کرد یا از آن استفاده کرد. مواد مورد استفاده در غذاهای آماده، مانند ماریناد و سس باربیکیو، ممکن است دارای سرکه مالت نیز باشد.

… آیا آلرژی به گندم همان عدم تحمل گلوتن است (بیماری سلیاک یا آنتروپاتی حساس به گلوتن)؟

نه، آنها دو شرایط متفاوت هستند: پاسخ های فیزیولوژیکی متفاوت که به روش های مختلف درمان می شوند. با حساسیت به گندم، باید از محصولات گندم و غذاهای تهیه شده با محصولات گندم خودداری کرد. اگر به گندم حساسیت دارید، می توانید از جایگزین های گندم از جمله جو، چاودار و جو برای بلندتر شدن قد استفاده کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر