تغذیه سالم کلید خوشبختی است

اهمیت سلامتی از زمان های بسیار قدیم در ذهن ما نهادینه شده است. به طوری که اغلب این جمله را به یاد ما می اندازد که اگر سلامتی از بین برود همه چیز از دست می رود. این یک کار چالش برانگیز است که صد در صد سالم بمانیم، امروزه به لطف مواد غذایی غیر ارگانیک، آب آشامیدنی آلوده، هوای پر از دود که تنفس می کنیم و آخرین اما نه کم اهمیت ترین، اختلال سبک زندگی است. داشتن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم مهم است. به بررسی BMI خود ادامه دهید و مطمئن شوید که تحت کنترل است. چاقی منجر به تعدادی از اختلالات و بیماری ها می شود، بنابراین سعی کنید کربوهیدرات ها را کاهش دهید و تا جایی که می توانید از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب کنید.

تغذیه سالم باید از دوران کودکی شروع شود. نوزادان باید فقط با شیر مادر تغذیه شوند زیرا این تنها و مغذی ترین چیزی است که کودک در چند ماه اول با آن زنده می ماند. هنگامی که کودک با شیر مادر تغذیه می شود، مادر باید رژیم غذایی خود را به طور خاص روی غذاهای غنی از آهن و روی حفظ کند. کلسیم همچنین برای تقویت استخوان ها مورد نیاز است زیرا یک مادر تازه وارد باید دویدن زیادی به اطراف انجام دهد. غذای مالت که عمدتاً از جو استخراج می شود، ماده ای بسیار مغذی است. عصاره آبی مالت جو، به نام خار مریم حاوی تمام ویتامین های ضروری در خانواده B (نیاسین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، تیامین، اسید نیکوتینیک، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، بیوتین و اسید فولیک). به علاوه اسیدهای آمینه و پروتئین، مواد معدنی (مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و روی) و فیبر محلول (گلوکان). نوشیدنی های غذایی مالت دار مانند Choco Malt، Malto Vitaa، Champion، Choco Vita و غیره منابع عالی برای یک زندگی سالم هستند.

هنگامی که نوزاد ۵ تا ۶ ماهه شد، فرآیند از شیر گرفتن انجام می شود. مادر به تدریج شیر مادر را جایگزین یا به سایر منابع غذایی اضافه می کند. معمولاً مادران با شیر خشک یا موز له شده و گاهی برنج را با عدس پخته له می کنند. عاقلانه است که به کودک غذای مخصوص شیر گرفتن، مخلوط با میوه ها، سبزیجات و حبوبات مختلف داده شود. به عبارت دیگر، کیت باید ترکیبی معقول از پروتئین – آسان برای هضم و کمک به رشد سریع، کربوهیدرات – به عنوان تقویت کننده انرژی، ویتامین، کلسیم و فسفر برای دندان ها و استخوان های قوی، آهن و روی برای خون سازی غنی باشد. این نوع غذای از شیر گرفتن برای سلامتی و رشد کودک بسیار مفید است.

این روزها سوپرمارکت ها پر از غذاهای فرآوری شده است. قبل از خرید هر چیزی از قفسه، برچسب ها را بررسی کنید – اگر بیش از ۶ ماده وجود دارد، به احتمال زیاد یک غذای فرآوری شده است. لطفا از آنها دوری کنید زیرا باید به سمت خوردن غذاهای سالمی که هیچ ماده دیگری به جز خودشان ندارند، پیشرفت کنید. زمانی که جوانه های چشایی ما به یک ماده غذایی خاص علاقه نشان می دهند، تغییر عادات غذایی بسیار دشوار است. بنابراین ترفند این است که طعم غذای سالم را ایجاد کنید. مصرف شکر به شکل بستنی یا شیرینی هر چند وقت یکبار خوب است اما نه همیشه. در عوض می توانید آنها را با شکر طبیعی موجود در خرما، انگور، عسل خانگی، شربت افرا و غیره جایگزین کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر