رژیم لاغری سریع

تغذیه در تمام مراحل زندگی مهم است

مهم نیست که در چه مرحله ای از زندگی هستیم، بسیار مهم است که یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشیم. تغذیه خوب یکی از اجزای اساسی بدن ما است و تمام غذاها توسط بدن ما به سه جزء اصلی تقسیم می شوند: پروتئین، چربی و کربوهیدرات. آیا تا به حال به شما گفته اند که خوردن کالری شکر اشکالی ندارد، زیرا بدن آنها را سریعتر از کالری چربی می سوزاند؟ این یک افسانه کامل است. بدن همه غذاها را به یک شکل می سوزاند و پس از تجزیه، بدن بلافاصله از آن به عنوان انرژی استفاده می کند یا به عنوان چربی ذخیره می کند.

مراحل زندگی

در طول مراحل زندگی، ما دچار تغییراتی می شویم و اغلب به مقادیر متفاوتی از مواد مغذی خاص در رژیم غذایی خود نیاز داریم. مراحل اصلی زندگی انسان عبارتند از دوران شیرخوارگی، شیرخوارگی، کودکی، نوجوانی، بلوغ و پیری. البته حاملگی نیز وجود دارد که با خود مجموعه ای از نیازهای تغذیه ای اضافی برای حفظ سلامت مادر و کودک در طول بارداری به همراه دارد. در تمام مراحل زندگی، ما برای رشد، رشد ماهیچه ها و بافت ها، بهبودی و غیره به کالری های موجود در رژیم غذایی خود از پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها نیاز داریم. به عنوان مثال، کودکان برای رشد مناسب مغز و الگوی رشد مناسب به این مواد مغذی نیاز دارند. سال اول زندگی زمانی است که همه انسان ها با سریع ترین سرعت رشد می کنند، بنابراین مواد مغذی زیادی برای حمایت از این رشد مورد نیاز است.

نیازهای غذایی ما در طول زندگی به دلیل عواملی مانند رشد و سطح فعالیت تغییر می کند. افراد میانسال با کاهش متابولیسمشان به کالری کمتری نیاز دارند، اما همچنان برای حفظ سلامتی خود نیاز به دریافت مقدار مناسب مواد مغذی دارند. یکی از راه های انجام این کار استفاده از مکمل های حاوی پروتئین و تعدادی ویتامین و سایر مواد مغذی است. مکمل های پروتئینی راهی عالی برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدون افزودن چربی، کربوهیدرات و کالری به رژیم غذایی شما هستند.

نیازهای تغذیه ای زنان بالغ

با رسیدن به سن بیست سالگی، میزان کالری مورد نیاز روزانه شروع به کاهش می کند، حدود پنج تا ده درصد در هر دهه از زندگی. این بدان معناست که یک زن یائسه تنها به دو سوم کالری مورد نیاز خود در نوجوانان و بزرگسالان جوان نیاز دارد.

اگرچه زنان با افزایش سن به کالری کمتری نیاز دارند، اما همچنان باید مقدار مناسبی از مواد مغذی خاص از جمله کلسیم، ویتامین D و ویتامین های گروه B را دریافت کنند. گاهی اوقات، بسیاری از زنان برای دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز خود، به خصوص پروتئین، استفاده از مکمل های پروتئینی را انتخاب می کنند.

با پیروی از یک رژیم غذایی سالم که شامل مکمل‌های پروتئینی است، می‌توانیم مطمئن باشیم که پیر می‌شویم. در واقع، تغذیه سالم به ما این امکان را می‌دهد که تا سال‌های پیری فعال بمانیم، بدون اینکه از واکر و عصا استفاده کنیم، و تغذیه خوب نیز برای حفظ بینایی خوب مفید است.

سه ماده مغذی وجود دارد که همه ما برای زنده ماندن به آنها نیاز داریم و یکی از آنها پروتئین است. اینها مواد مغذی هستند که به ساخت و حفظ عضلات و بافت های قوی کمک می کنند و بدون پروتئین کافی، ما مستعد ابتلا به تعدادی از شرایط سلامتی از جمله بیماری قلبی و بیماری کلیوی هستیم.

افراد مسن و تغذیه مناسب

بسیار مهم است که ما تغذیه مناسب داشته باشیم، به خصوص با افزایش سن. متأسفانه، بسیاری از افراد مسن تغذیه مورد نیاز برای سالم ماندن و فعال ماندن را دریافت نمی کنند. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

نداشتن پول کافی

عدم دریافت غذاهای سالم

نمی توانند خودشان بروند خواربار فروشی بخرند

نداشتن دندان مصنوعی مناسب

شرایط فیزیکی که باعث می شود بدن مواد مغذی خاصی را جذب نکند

زوال عقل یا پیری

اغلب، بسیاری از سالمندان عادات غذایی خود را تغییر می‌دهند و بسیاری از غذاهایی را که قبلاً می‌خوردند، یا به دلایل ذکر شده در بالا یا صرفاً به این دلیل که ذائقه‌شان تغییر کرده و دیگر غذاهای خاصی را دوست ندارند، متوقف می‌کنند. بسیاری از افراد مبتلا به زوال عقل و آلزایمر اغلب غذا خوردن را فراموش می کنند، که می تواند باعث “هدر رفتن” آنها شود، زیرا آنها مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن را دریافت نمی کنند. اغلب حفظ سلامت این بیماران دشوار است و مکمل های غذایی اغلب برای اطمینان از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بیماران استفاده می شود.

تعدادی مکمل پروتئینی دیگر نیز وجود دارد، از جمله پودرهای پروتئینی که در شکلات، وانیل، توت، میوه و طعم های دیگر موجود است و می توان از آنها برای تهیه اسموتی ها و نوشیدنی های غنی از پروتئین استفاده کرد. پودرهای پروتئین بدون طعم نیز موجود است و می توان آنها را به بسیاری از دستور العمل های مورد علاقه شما اضافه کرد. همچنین بسیاری از مکمل‌های پروتئین مایع وجود دارد که بسیاری از آنها از قبل مخلوط شده‌اند تا بتوان آن‌ها را در اطراف حمل کرد و به هر جایی برد. اما بسیاری از این مکمل‌های مایع تنها در وعده‌های ۱۰ اونسی موجود هستند، که باعث می‌شود آنها به راحتی حمل شوند یا در کیف یا کوله‌پشتی قرار گیرند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر