تاثیر غذا بر روابط ما

آیا می‌دانستید که چگونه غذاهای خاصی که انتخاب می‌کنیم می‌تواند تأثیر منفی بر روابط ما با افراد اطرافمان داشته باشد؟

ما در زندگی خود انتخاب های زیادی می کنیم بدون اینکه هرگز بپرسیم “چرا؟” خیار مانند آنچه می خوریم یکی از آنهاست. شاید به همین سادگی به غذا خوردن ادامه می دهیم که بزرگ شده ایم. ما ممکن است به طور خودکار انتخاب های والدین خود را بپذیریم. یا شاید بر خلاف روش تربیتی خود باشیم: والدین ما یک انتخاب کردند، بنابراین ما برعکس عمل خواهیم کرد. در هر

در یک مورد، ما به ندرت وقت می گذاریم تا واقعاً بفهمیم چرا آنچه می خوریم می خوریم.

ما قبلاً می دانیم که آنچه می خوریم بر سلامت جسمانی ما تأثیر می گذارد. اگر به خوردن یک رژیم غذایی سالم، متعادل، کم چرب و کم قند ادامه دهیم، بدن لاغر کمتری خواهیم داشت، بیماری های کمتری خواهیم داشت و به عنوان یک قاعده، عمر طولانی تری خواهیم داشت. به همین ترتیب، اگر رژیم غذایی سرشار از چربی، قند و مواد افزودنی شیمیایی را ادامه دهیم، افزایش وزن، بیماری‌های بیشتر، مراجعه بیشتر به پزشک، عمر کوتاه‌تر و غیره را تجربه خواهیم کرد. این برای همه افراد صادق نیست، اما به طور متوسط ​​دانش عمومی است. اما چیزی که در مورد آن صحبت خواهم کرد این است که یک رابطه غیرمستقیم بین عادات غذایی ما و روابط با افراد اطرافمان وجود دارد.

تماس این است:

انتخاب های غذایی ما می تواند بر وضعیت عاطفی ما تأثیر بگذارد.

حالت عاطفی ما بر اعمال ما تأثیر می گذارد.

اعمال ما بر روابط ما تأثیر می گذارد.

روابط ما بر وضعیت فیزیکی و عاطفی ما تأثیر می گذارد.

وضعیت عاطفی و سلامت جسمانی ما می تواند بر انتخاب غذایی ما تأثیر بگذارد.

انتخاب های غذایی ما بر وضعیت عاطفی ما تأثیر می گذارد

عوامل زیادی در وضعیت عاطفی ما نقش دارند. سابقه خانوادگی، سابقه سلامتی، وضعیت شغلی و روابط ما بر وضعیت عاطفی ما تأثیر می گذارد. اما یکی از عواملی که به طور کلی از آن غافل می شویم، غذا است که می تواند بر وضعیت عاطفی و خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. تجربه خودم نشان می‌دهد که وقتی غذاهای خاصی می‌خورم، حالت‌های عاطفی متفاوتی به‌طور پیوسته دنبال می‌شوند. در حالی که ممکن است این مورد برای شما صادق نباشد، ارزش آن را دارد که در نظر بگیرید.

بیایید به عنوان مثال به افسردگی نگاه کنیم. بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی به دلیل عدم تعادل شیمیایی یا به دلیل شرایط خاصی در زندگی خود این کار را انجام می دهند. اما فرض کنید انتخاب‌های ضعیف غذایی مداوم منجر به افزایش وزن یا بیماری‌هایی می‌شود که منجر به انزوا یا تحریک‌پذیری می‌شود. این به نوبه خود ممکن است به یک تصویر ضعیف از خود کمک کرده باشد. پس این احتمال وجود دارد که این عوامل منجر به افسردگی در فرد شود. در مورد تجربه شخصی صحبت کردن، بستنی و شکلات همیشه برای من و همسرم حال و هوای خوبی داشتند. برعکس آن نیز ممکن است صادق باشد.

افرادی که غذاهای سالمی را انتخاب می کنند و تصور قوی از خود دارند، به احتمال زیاد شاد هستند. این ممکن است درست باشد حتی اگر آنها تمایل به افسردگی داشته باشند. غذاهایی که سرشار از چربی، قند و افزودنی های شیمیایی هستند ممکن است به طیفی از احساسات منفی کمک کنند، در حالی که غذاهای غنی از مواد مغذی – میوه ها و سبزیجات تازه، غلات و گوشت بدون چربی – ممکن است به احساسات مثبت کمک کنند. مطالعات وضعیت عاطفی حیوانات گیاهخوار و گوشتخوار و عادات غذایی آنها را نشان داده است.

وضعیت عاطفی ما بر اعمال ما تأثیر می گذارد

شاید این گام بعدی در برقراری ارتباط برای شما همان قدر واضح باشد که برای من واضح بود. چیزی که ما نمی دانیم این است که غذا به این احساسات کمک کرده است.

این احساسات نیروی محرکه افکار و در نهایت اعمال ما هستند. افکار و احساسات آنقدر در هم آمیخته اند که به طور غریزی و ناخودآگاه اعمال ما را هدایت می کنند. اگر در حالت سردرگمی باشم، فکرم تحت تأثیر قرار می گیرد و جور دیگری فکر و عمل می کنم.

بنابراین احساسات ما می توانند اطلاعاتی در مورد خود، رفتار خود و رفتار دیگران در اختیار ما بگذارند

اگر ما عموماً با شادی، آرامش، صبر و نگرش مثبت اداره می‌شویم، اعمال ما خیرخواهانه، دوستانه، مفید و قابل درک خواهد بود. از سوی دیگر، اگر ما

ما احساسات منفی، خلق بد، افسردگی داریم و سپس عصبانیت، بدبینی، اضطراب یا بد خلقی را به طور غیرقابل کنترلی نشان می دهیم.

باز هم، این اطلاعات شاید تعجب آور نباشد. با کمال تعجب، غذاهایی که می خورید ممکن است به طور غیرمستقیم بر طرز فکر و عمل شما تأثیر بگذارد.

اعمال ما بر روابط ما تأثیر می گذارد

واضح است که رفتارهای برانگیخته از احساسات منفی بر روابط آنها تأثیر منفی می گذارد. افرادی که دارای این ویژگی های عاطفی هستند بیشتر با همسر، فرزندان و حتی همکاران خود درگیر خواهند شد. به همین ترتیب، افرادی که دارای وضعیت عاطفی مثبت هستند، لازم نیست سخت‌تر تلاش کنند تا رابطه را قوی‌تر نگه دارند.

باز هم، این اطلاعات شاید تعجب آور نباشد. شگفتی این است که غذاهایی که می خورید ممکن است به طور غیر مستقیم بر نحوه رفتار شما با افرادی که دوستشان دارید تأثیر بگذارد.

روابط ما بر سلامت جسمی و وضعیت عاطفی ما تأثیر می گذارد

چندین مطالعه منتشر شده در چند سال گذشته ثابت کرده است که افراد با روابط ضعیف و/یا محدود و ارتباطات اجتماعی بیشتر احتمال دارد از سلامت جسمانی ضعیفی برخوردار باشند. به طور مشابه، افرادی که دارای روابط و پیوندهای اجتماعی قوی و/یا متعدد هستند، احتمالاً از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستند.

این چه ارتباطی با رابطه بین غذا و عشق دارد؟ این کار به این صورت است: غذاها بر احساسات ما تأثیر می گذارند، احساسات بر اعمال ما تأثیر می گذارد، اعمال بر روابط ما تأثیر می گذارد و روابط بر سلامت جسمی و احساسات ما تأثیر می گذارد. بنابراین، انتخاب های غذایی که انجام می دهیم – چه خوب یا بد – ممکن است نقش خوبی در روابط ما و همچنین سلامت جسمی و وضعیت عاطفی ما داشته باشد.

سلامت عاطفی و جسمی ما بر انتخاب غذایی ما تأثیر می گذارد

این ما را به نتیجه بخش ارتباط می رساند. احساسات و سلامت جسمانی ما بر انتخاب غذای ما تأثیر می گذارد. اجازه دهید یک عکس از این که چگونه به نظر می رسد به شما بدهم.

بنابراین انتخاب غذا بر احساسات ما تأثیر می گذارد. احساسات ما بر اعمال ما تأثیر می گذارد. اعمال ما بر روابط ما تأثیر می گذارد. روابط ما بر سلامت جسمی و احساسات ما تأثیر می گذارد. احساسات و سلامت جسمانی ما بر انتخاب غذای ما تأثیر می گذارد.

وقتی افراد از سلامت عاطفی و جسمی ضعیف رنج می برند، از خود و بدن خود بیزارند. اکثر مردم راه های دیگری برای بهبودی پیدا می کنند. آنها اغلب به جایگزین های سریع و آسان متوسل می شوند. اما غذا و عشق یکی از آنهاست.

اگر غذاهای سالم را انتخاب کنیم، در بهترین موقعیت ممکن برای داشتن بدن سالم و روابط سالم هستیم. اگر غذاهای ناسالم را انتخاب کنیم، خود را در برابر بدن ناسالم و روابط ناسالم آسیب پذیر می کنیم، که می تواند ما را به سمت انتخاب های غذایی ناسالم تر سوق دهد.

بیشتر مردم می‌خواهند انتخاب‌های سالمی داشته باشند، اما همانطور که قبلاً گفتم، ما به زندگی به همان شکلی که بزرگ شده‌ایم ادامه می‌دهیم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر