افزودنی های غذایی که باعث بی خوابی، بی قراری و اضطراب می شوند

بنابراین فکر می کنید میوه و سبزیجات تازه برای سلامتی شما عالی هستند؟ شاید نه. افزودنی های غذایی زیادی وجود دارند که در واقع مضر هستند و می توانند منجر به بی خوابی، بی قراری، اضطراب و بسیاری از مشکلات دیگر شوند. و برخی از آنها روی میوه و سبزیجات تازه استفاده می شود. اما این همه ماجرا نیست. طیف وسیعی از افزودنی‌های غذایی جدا شده‌اند که می‌توانند باعث بی‌خوابی، اضطراب، بی‌قراری، افسردگی، بیداری، تحریک‌پذیری و غیره شوند.

استرالیایی ها Sue Dengate و دکتر Howard Dengate سال ها در مورد افزودنی های غذایی و فناوری مواد غذایی تحقیق کرده اند. اطلاعات و آمار زیر از DVD آنها “Fed Up With Children’s Behaviour” آمده است.

ابتدا بیایید به اصطلاح Sue Dengate “عدم تحمل غذایی” نگاه کنیم زیرا با آلرژی غذایی یکسان نیست. برخی از علائم مشابه واکنش های آلرژیک است، اما می تواند شامل علائم دیگری مانند علائم روده تحریک پذیر و غیره باشد. بسیاری از موارد عدم تحمل غذایی دارای زمان واکنش تاخیری هستند (۲ تا ۳ روز)، برخی تجمعی هستند و بسیاری از آنها جداسازی و شناسایی آنها بسیار دشوار است. اکثر مردم هیچ ایده ای از عدم تحمل غذایی خود ندارند!

هیچ آزمایش علمی ثابت شده ای برای عدم تحمل غذایی وجود ندارد. واکنش‌ها گاهی ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا از بین بروند. به همین دلیل است که ما به کمک متخصصان در این زمینه نیاز داریم.

در دهه ۱۹۵۰، ۲۰ درصد مواد غذایی ما توسط سوپرمارکت ها کنترل می شد، در حال حاضر این رقم حدود ۸۰ درصد است. مهم است که بدانید چه چیزی هستید و چگونه بر سلامت، خلق و خو، خواب، پوست، رفتار، سردرد، حرکات روده و غیره تأثیر می گذارد.

مبتلایان به میگرن از دهه ۱۹۷۰ سه برابر شده اند و بیش از ۲۰ درصد از خانواده ها در حال حاضر حداقل دارای ۱ فرد مبتلا به میگرن هستند.

شیوع اگزما از دهه ۱۹۷۰ ۲ تا ۳ برابر شده است. از هر ۳ استرالیایی ۱ نفر در مرحله ای از زندگی خود تحت تاثیر قرار می گیرد.

در حال حاضر تصور می شود که سندرم روده تحریک پذیر حدود ۲۰ درصد از افرادی که در کشورهای توسعه یافته زندگی می کنند را تحت تأثیر قرار می دهد در حالی که در کشورهایی با عادات غذایی سنتی تقریباً صفر است.

آسم از حدود ۱۰ درصد در دهه ۱۹۷۰ به حدود ۳۰ درصد در حال حاضر افزایش یافته است. آسم علت اصلی غیبت از مدرسه است. اکثر مبتلایان به یکی از دو افزودنی غذایی واکنش نشان می دهند. ۲۰ درصد از مبتلایان به سالیسیلات ها مبتلا هستند. اکثریت را می توان با اجتناب از افزودنی های غذایی کمک کرد. حتی خود داروهای آسم نیز حاوی مواد افزودنی است که بر مبتلایان تأثیر منفی می گذارد!

از دهه ۱۹۹۰، افزایش چشمگیری در استفاده از داروهای ضد افسردگی، از جمله برای کودکان خردسال، و شامل ۳۰۰۰ نسخه برای نوزادان زیر ۱۲ ماه تنها در ایالات متحده وجود داشته است! از سال ۱۹۴۵، افسردگی اساسی ۱۰ برابر شده است.

از دهه ۱۹۷۰، تصور می شود که نرخ اوتیسم در ایالات متحده ۱۰ برابر شده است.

فقط به این دلیل که یک افزودنی غذایی “طبیعی” نامیده می شود به این معنی نیست که بی خطر است!

بنابراین در اینجا چند نمونه از افزودنی‌های بد غذایی وجود دارد که اگر مشکل خواب، بیدار شدن در نیمه شب، زود بیدار شدن، احساس اضطراب، بیش از حد، افسردگی، خستگی، استرس و غیره دارید، از آنها اجتناب کنید:

o نگهدارنده معمولی نان (یا بازدارنده کپک) ۲۸۲. علائم پروپیونات کلسیم (۲۸۲) (از خوردن مقادیر زیادی نان) می تواند شامل مشکل در به خواب رفتن، راه رفتن شبانه، وحشت شبانه، خستگی غیر قابل توضیح، افسردگی، تحریک پذیری، دردهای رشد، خیس شدن بستر، احتقان بینی و بی قراری؛

o بیداری، افسردگی، بی قراری، تحریک پذیری (آنتی اکسیدان ۳۲۰ BHA Buylated Hydroxyanisole – در ژاپن ممنوع است و ممکن است در محصولات حاوی کمتر از ۵٪ روغن های گیاهی فهرست نشده باشد).

o سالیسیلات ها یک برگه اطلاعاتی در مورد سالیسیلات ها وجود دارد که شامل اطلاعات مربوط به وزوز گوش، کاهش شنوایی قابل برگشت، سرگیجه، علائم بیماری منیر، بی خوابی، تغییرات در رفتار کودکان است. در اینجا اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه «میوه و سبزیجات قدیمی خوب» همیشه خوب نیستند، از نکات جالب توجه است. درباره میوه و سبزیجات کم سالیسیلات در مقابل میوه و سبزیجات با سالیسیلات بالا و نحوه کنترل مصرف

o بیداری در کودکان خردسال (۱۰۲ رنگ تارترازین و ۱۱۰ رنگ زرد غروب).

o 621 تقویت کننده طعم مونو سدیم گلوتامات MSG. بی قراری، بیداری و تحریک پذیری؛ و

o 951 شیرین کننده مصنوعی آسپارتام – برای خلبانان هوایی ایالات متحده ممنوع است. تغییر خلق و خو (اضطراب، بیقراری، تحریک پذیری، افسردگی)، بی خوابی، خستگی.

همچنین بسیار مایه تاسف است که برخی از افزودنی‌های مواد غذایی ناخوشایند نباید روی برچسب محصولات ذکر شوند – بنابراین باید بیشتر بررسی کنید تا متوجه شوید دقیقاً کدام نان‌هایی هستند که افزودنی‌های غذایی مرتبط با افسردگی را ندارند. و غیره. همچنین اطلاعاتی در مورد اسپری مو و خوشبو کننده های هوا وجود دارد، خواندن آن ضروری است.

سو رژیم غذایی Failsafe را توسعه داده است تا به افراد کمک کند مواد غذایی بد را از سیستم خود حذف کنند.

بنابراین اگر این مقاله را نگران‌کننده می‌دانید، ما چیز ارزشمندی را ارائه کرده‌ایم. مسئولیت شما این است که بیشتر تحقیق کنید تا مطمئن شوید که شما، فرزندان و عزیزانتان با خریدهای بی احتیاطی از نشاط آنها نمی کاهد. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، شروع به خواندن برچسب ها کنید. و علاوه بر این، اگر اختلال خواب (یا هر مشکل پزشکی دیگر) دارید، باید بیشتر به دنبال آن باشید – زیرا ممکن است یک ماده افزودنی در غذای شما وجود داشته باشد که حتی لازم نیست طبق قانون برای درج روی برچسب ذکر شود. .

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر