ارتباط الکل و شکر – درست در زمان هالووین

اگر کسی به شما بگوید که اعتیاد به الکل ریشه در اعتیاد به قند دارد، چه خواهید گفت؟ مشکلات ناشی از مصرف بیش از حد الکل اغلب با عادات غذایی در کودکی شروع می شود. از آنجایی که تمام نوشیدنی های الکلی حاوی قند هستند، جای تعجب است که این ارتباط اغلب نادیده گرفته می شود. یک آبجو ۱۲ اونسی حدود ۱۳ گرم کربوهیدرات در خود دارد. بنابراین، اگر در طول یک شب، پنج آبجو میل کنید، ۶۵ گرم کربوهیدرات در چهار تا پنج ساعت (یا کمتر، بسته به سرعتی که می نوشید) است.

اگر فکر می کنید که این طرز فکر اشتباه است، دیدن فیلم “SuperSize Me” ضروری است. این فیلم در سبک مستند نشان می دهد که چه اتفاقی می افتد وقتی یک نفر به مدت ۳۰ روز پرخوری می کند و چیزی جز غذای مک دونالد نمی خورد. ممکن است در مورد ارتباط بین الکل و مک دونالد (معروف به قند و اضافه بار شیمیایی) تعجب کنید. به خواندن ادامه دهید. مرد فیلم در طول سفرش برای از بین بردن بدنش توسط سه پزشک مختلف زیر نظر گرفته می شود. اگر چه مثالی که در فیلم ارائه می‌شود یک مثال افراطی است، اما نشان می‌دهد که چرا این رژیم غذایی یا هر چیز دیگری مانند آن یک رژیم ضعیف است. در روز ۲۲ آزمایش، پزشکان آزمایش خون روی کبد او انجام دادند تا میزان آسیب را مشخص کنند. نتایج غیر قابل باور است. کبد او در وضعیتی مشابه با کسی است که مدت زیادی از الکل استفاده کرده است: بنابراین ارتباط قند و الکل را محکم برقرار می کند. غذاهای مک دونالد بسیار فرآوری شده، مملو از مواد شیمیایی، و مهمتر از همه، با کربوهیدرات های ساده که همان شکر هستند، ساخته شده اند. الکل در همه اشکال نیز حاوی … حدس زدید، قند است.

مطالعات نشان داده است افرادی که عادات غذایی ناسالم نشان می دهند و از شکر سوء استفاده می کنند شباهت هایی با افرادی دارند که به اصطلاح الکلی هستند. بسیاری از افرادی که در سنین بزرگسالی الکلی می شوند، در دوران کودکی و نوجوانی به طور منظم رژیم های غذایی ناسالم داشتند. این الگو یک الگوی قابل پیش بینی است که اغلب توسط محیط های احساسی ناپایدار نیز پشتیبانی می شود. هنگامی که به کودک اجازه داده می شود از “غذاهای” شکر تصفیه شده استفاده کند که به طور منظم جایگزین غذاهای مغذی می شوند، این شروع عالی برای زندگی با انتخاب های ضعیف برای سلامتی است.

والدین و دیگر مقامات به کودکان به راحتی باور می کنند که غذاهای مختلفی که به طور منظم توسط کل جامعه مصرف می شود در واقع برای آنها مفید است و حاوی مواد مغذی اساسی است. اگرچه شکر از نظر فنی در رده الکل یا مواد مخدر قرار نمی گیرد، اما مواد غذایی حاوی قندهای تصفیه شده و آرد فرآوری شده و همچنین آب نبات ها و دسرها، پله اولیه مصرف شکر را نشان می دهد که می تواند به عنوان سوء مصرف در نوجوانان و بزرگسالان ظاهر شود. در یک سطح اساسی، همه مواد اعتیاد آور هستند زیرا هر کدام حاوی یک عنصر کلیدی هستند – کربوهیدرات ها یا قندهای ساده. هنگامی که قند وارد بدن می شود، واکنشی رخ می دهد که در آن قند خون به حد بالایی می رسد و باعث می شود بدن به حالت بیش فعالی برود. این فرآیند اغلب منجر به تشخیص اشتباه ADD یا ADHD می شود. داروهایی مانند ریتالین اغلب برای از بین بردن مواد شیمیایی در مغز کودک که “غیر طبیعی” تلقی می شوند، تجویز می شود. آنچه مورد توجه قرار نمی گیرد مقادیر زیاد قندهای تصفیه شده مصرف شده توسط همین کودکان و همچنین عدم فعالیت بدنی کافی و روابط عاطفی حمایتی با اعضای خانواده است. کودکانی که مقادیر زیادی شکر تصفیه شده را در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که در مراحل بعدی زندگی خود به مصرف مواد مخدر یا الکل تبدیل شوند – به خصوص زمانی که این شرایط دیگر وجود داشته باشد.

نکته جالب اینجاست: هرم غذایی به ما می گوید که باید روزانه ۶ تا ۱۱ وعده غلات کامل بخوریم. اما اکثریت قریب به اتفاق گزینه های “غلات کامل” در محیط های غذایی ما با غلات کامل فاصله دارند. به طور مستمر، روی برچسب‌ها درباره چیزهایی که در بسیاری از غذاهایی که در فروشگاه می‌خریم، به ما دروغ می‌گویند. صرف وقت برای خواندن فهرست مواد تشکیل دهنده، فوراً نشان می دهد که اکثر این غذاها غلات کامل نیستند، غنی شده اند، منبع طبیعی ویتامین ها یا مواد مغذی نیستند و حاوی قندهای اضافه شده و سایر مواد شیمیایی هستند که برای بدن خطرناک هستند. مصرف کردن. حتی اگر همه غلات کامل را در آن وعده‌ها مصرف می‌کردیم، که در بهترین حالت دشوار بود، در مقایسه با سایر مواد مغذی مهم، مواد معدنی و غذاهای حاوی ویتامین مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه، کربوهیدرات‌های بسیار زیادی را به نفع خود مصرف می‌کردیم. حبوبات، آجیل و دانه ها و پروتئین های سالم مانند آنتی بیوتیک ها و گوشت های بدون هورمون و لبنیات خام (البته در حد اعتدال). و این حتی شامل تمام مواد غذایی حاوی شکر تصفیه شده و ناخواسته که به صورت روزانه مصرف می کنیم، و نه نوشیدنی های شیرین (شامل نوشیدنی های الکلی) نمی شود.

بدن برای عملکرد بهینه به تغذیه و حمایت مناسب نیاز دارد. بیشتر چیزهایی که مردم در دهان خود می گذارند از سیستم پیچیده ای که بدن انسان است پشتیبانی نمی کند. هنگامی که فردی در یک شغل پر استرس کار می کند و زمانی برای تهیه وعده های غذایی سالم و مغذی ندارد، کاهش سلامتی اجتناب ناپذیر است. بسیاری از مردم بر این باورند که آنچه می خورند سالم است در حالی که اینطور نیست، زیرا بارها به مصرف کنندگان دروغ گفته شده است و در مورد تغذیه آنها را گمراه کرده اند. شرکت ها به نفع خود هستند که آنچه را که مزه خوبی به مصرف کنندگان دارد بفروشند، نه آنچه را که مغذی است. با وجود اینکه اطلاعات زیادی در مورد مصرف شکر و الکل وجود دارد، مردم تمایل دارند که زیاده روی کنند، زیرا غذاها و نوشیدنی های حاوی قند بسیار رایج هستند و به راحتی به دست می آیند.

به هر طرف که نگاه می‌کنیم، وسوسه‌های بیشتری برای خرید و خوردن چیزهایی وجود دارد که نباید مصرف کنیم، و تقریباً به اندازه کافی روی غذاهای ارگانیک، کامل و سالم تأکید نمی‌شود. وقتی به رستوران یا بار می‌روید و نوشیدنی سفارش می‌دهید، هر چند وقت یک‌بار فقط در یکی از آن‌ها توقف می‌کنید؟ چند وقت یکبار دو، سه، چهار یا پنج دارید؟ وقتی برای صرف غذا به رستوران می روید، به این فکر کنید که چه تعداد از اقلام موجود در بشقاب شما پر از کربوهیدرات های تصفیه شده در مقابل یک غذای کامل و طبیعی است. وقتی سرور برای گرفتن بشقاب‌های شما در پایان غذا می‌آید، چند بار دسر به عنوان پایان بازدید به شما پیشنهاد می‌شود؟ تقریباً هر بار.

اضطراب و افسردگی، دو اختلال عاطفی اساسی انسان، با سبک زندگی ناسالم مانند عدم فعالیت، استرس بیش از حد، استراحت نامناسب، و شما حدس زدید – بد غذا خوردن، تداوم می یابد. هنگامی که افراد با استرس مواجه می شوند، بدن آنها با گفتن اینکه به حمایت بیشتری نیاز دارند پاسخ می دهد – خواب، ورزش، غذای سالم و مکمل های غذایی کامل، آب تصفیه شده فراوان، و کاهش استرس کافی. سبک زندگی متوسط ​​آمریکایی نمی تواند ترکیب درستی از این مولفه های مهم را شامل شود. برای تسکین استرس و بی حوصلگی، بسیاری از مردم به خوردن غذاها و نوشیدنی های شکر تصفیه شده، نوشیدن و مصرف مواد مخدر روی می آورند. تنقلات و غذاهای ناسالم به قدری راحت و به راحتی در دسترس هستند، افراد تمایل دارند به جای صرف زمان برای تهیه یک وعده غذایی یا میان وعده سالم، این نوع غذاها را مصرف کنند. هر چه بیشتر این نوع غذاها را مصرف کنیم، بیشتر هوس می کنیم.

هنگام بازدید از خواربارفروشی، متوجه شوید که کدام غذاها در راهروها بیشتر قابل مشاهده و رایج هستند. فقط یک جعبه یا قوطی هر غذا را بردارید و مواد تشکیل دهنده را بخوانید. اگر نمی توانید سر یا دم از آنچه هستند بسازید، چرا باید آن را بخورید یا بنوشید؟ هر محصول غذایی یا نوشیدنی که حاوی بیش از سه یا چهار ماده باشد باید به طور خودکار برای هر مصرف کننده ای علامت قرمز باشد. وقتی چنین مقادیر انبوهی شکر مصرف می کنیم، با استرس و برنامه های پرمشغله به زمین می دویم، نمی توانیم ورزش و استراحت کافی داشته باشیم، جای تعجب نیست که بدنمان شکست می خورد. بیماران ترجیح می‌دهند برای مقابله با علائمی که در نتیجه سوء استفاده از بدنشان تجربه می‌کنند، به پزشک مراجعه کنند تا اینکه متعهد به ایجاد یک تغییر واقعی و سالم در سبک زندگی شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعتیاد به قند و چگونگی ارتباط آن با سوء مصرف الکل و مواد مخدر در آینده، به وب سایت های زیر مراجعه کنید:

انجمن علوم اعصاب.

http://www.sfn.org/index.cfm?pagename=brainBriefings_sugarAddiction

دندان شیرین، مرتبط با الکل
http://alcoholism.about.com/library/weekly/aa001218a.htm

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر