رژیم لاغری سریع

آیا پسرها بیشتر از دختران به پروتئین نیاز دارند؟

تغذیه مناسب برای پسران و دختران به دلیل تفاوت در ساختار بدن، اندازه و نیازهای بدنی متفاوت است. مشکلی که اغلب ایجاد می شود، تعیین تفاوت های عمده بین کودکان در حال رشد و در نتیجه ایجاد یک برنامه غذایی است که برای نیازهای تغذیه ای بهترین کار را دارد. در حالی که بسیاری می‌دانند که دختران به مواد مغذی بیشتری مانند آهن و کلسیم نیاز دارند، اغلب وقتی صحبت از مقدار مناسب پروتئین می‌شود، سردرگمی ایجاد می‌شود.

بچه های جوان:

هنگامی که کودکان بین سال‌های نوپا تا هفت سالگی هستند، پروتئین مورد نیاز برای پسران و دختران تقریباً یکسان است. در چند سال اول زندگی، کودکان نیازهای تغذیه ای مشابهی دارند زیرا سرعت رشد آنها مشابه است. در این سن، پسران سطح تستوسترون را که در گروه های سنی بالاتر وجود دارد، ندارند و بنابراین رشد عضلانی آنها شبیه به دختران همسن است.

کودکان خردسالی که هنوز به مرحله بلوغ نرسیده اند برای رشد سالم به مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین نیاز دارند. این امر در مورد پسران و دختران صدق می کند، بنابراین والدین باید تلاش کنند تا اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان غذاهای متنوعی را برای تغذیه مناسب دریافت می کنند.

بلوغ زودرس:

پسران و دختران معمولاً از حدود هشت تا نه سالگی شروع به رشد سریع و رشد فیزیکی می کنند. این زمانی است که دختران و پسران شروع به داشتن نیازهای تغذیه ای متفاوت می کنند. به طور خاص، پسران برای همگام شدن با رشد سریع ساختارهای عضلانی و اسکلتی به پروتئین بیشتری نیاز دارند در حالی که دختران معمولاً برای متعادل کردن چرخه‌های قاعدگی به کلسیم و آهن بیشتری نیاز دارند.

در حدود سن هشت سالگی، والدین باید اطمینان حاصل کنند که پسرها پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود دریافت می کنند. این لزوما به معنای اضافه کردن گوشت بیشتر نیست، که ممکن است محتوای چربی بیشتری داشته باشد. در عوض، والدین باید لوبیا، تخم مرغ، برنج قهوه ای و آجیل را به رژیم غذایی اضافه کنند. دختران به مقدار کمی پروتئین کمتری نیاز دارند زیرا رشد ماهیچه ای مشابهی را که پسران در دوران بلوغ تجربه می کنند ندارند.

اواخر سال های نوجوانی:

در اواخر سالهای نوجوانی، پسران برای ارزش غذایی مناسب همچنان به پروتئین بیشتری نسبت به دختران نیاز دارند. هنگامی که کودکان در حدود ۱۴ سال سن دارند، برای حمایت از تغییرات در فعالیت بدنی، رشد و رشد فیزیکی به کالری بیشتری نیاز دارند. این بدان معناست که پسران نسبت به سال‌های جوان‌تر به پروتئین بیشتری نیاز دارند و دختران معمولاً به آهن بیشتری نیاز دارند.

بزرگسالی:

سطح پروتئین در بزرگسالی بین افراد متفاوت است، اما بیشتر مردان کمی بیشتر از زنان به پروتئین نیاز دارند. به طور متوسط، زنان به حدود ۴۶ گرم پروتئین نیاز دارند در حالی که در عوض مردان تقریباً ۵۶ گرم پروتئین نیاز دارند.

در حالی که این اعداد کلی میانگین خوبی هستند، عوامل دیگری در میزان پروتئین مورد نیاز بدن نقش دارند. بزرگسالان فعال بدنی که اغلب ورزش می کنند یا ورزشکاران به دلیل سطح فعالیت به پروتئین بیشتری نیاز دارند. زنان باردار یا شیرده نیز برای تامین صحیح مواد مغذی به نوزاد و تولید شیر به سطوح پروتئین بالاتری نیاز دارند.

در حالی که طیف وسیعی از عوامل در میزان مناسب پروتئین برای تغذیه مناسب دخیل هستند، پسران معمولاً به سطوح کمی بالاتر برای حمایت از رشد عضلانی نیاز دارند. دختران به دلیل توده عضلانی کمتر به پروتئین کمتری نیاز دارند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر