آیا می توانید از نظر عاطفی به غذا وابسته شوید؟

به یاد داشته باشید زمانی که به وسیله ای مانند خرس عروسکی یا پتو دلبسته بودید کودک بودید و چگونه احساس امنیت و خوشحالی در شما ایجاد می کرد؟ این احساس دقیقاً همان احساسی است که میلیون ها نفر از افراد دارای اضافه وزن روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنند تا بر وابستگی عاطفی خود به غذا غلبه کنند. آیا می توانید از نظر عاطفی به غذا وابسته باشید؟ به طور قطع، و افراد بیشتر از کسانی هستند که نیستند و به طور کلی حتی نمی دانند که هستند که چگونه و چرا وزن به یک مسئله تبدیل می شود.

اگر بتوانید به چیزی مانند پتو متصل شوید، مطمئناً می توانید به غذا وابسته شوید. برخی غذاها احساسات خاصی را در ذهن شما ایجاد می کنند که شما را خوشحال یا امن می کند یا حتی در برخی موارد فقط یک خلاء را پر می کند. به عنوان مثال، تصور کنید که در دانشگاه هستید و برای اولین بار به خانه می آیید تا خودتان را از شر تمام آشغال هایی که می خورید خلاص کنید و در یک غذای خانگی که فقط مادر می تواند درست کند، بگردید. چقدر با خوردن آن احساس خوبی دارید، نه تنها از نظر طعم خوب است، بلکه همان چیزی است که از آن به عنوان “خانه” یاد می کنید و برای معده و ذهن و روح شما آرامش می بخشد.

غذاهای آرامش‌بخش بی‌پایانی مانند کیک، کلوچه، پای، بستنی و غذاهای روح گرم مانند مرغ، پوره سیب‌زمینی و بیسکویت‌ها وجود دارد که میلیون‌ها نفر آن‌ها را می‌پسندند تا روحیه خود را حفظ کنند و احساس خوبی در آنها ایجاد کنند. مشکل این است که این غذاها چاق کننده هستند و برای شما مفید نیستند. غذا مردم را دور هم جمع می کند، ببینید چند تعطیلات آمریکایی با یک وعده غذایی بزرگ برای دور هم جمع شدن احاطه شده است؟ مردم مشتاقانه منتظر خوردن این غذاها هستند زیرا طعم خوبی دارند، به شما دلیلی برای دیدن دوستان و خانواده خود می دهند و خیال شما را راحت می کنند. یک جشن بزرگ سالی یک بار به شما آسیبی نمی رساند، آنهایی هستند که در حالی که حوصله دارند بستنی می خورند، آنهایی هستند که یک جعبه کامل دونات می خورند در حالی که یک روز بد از محل کار در شب پرستاری می کنند آن نوع عادات غذایی که باعث ایجاد وابستگی عاطفی به غذاها می شود. برخی افراد فقط به این دلیل غذا می خورند که تنها هستند و کار دیگری برای انجام دادن ندارند. شما باید هر چه زودتر این چرخه خود ویرانگر را بشکنید و حقیقت را به خود بگویید که این است که شما برای زنده ماندن غذا می خورید و برای خوردن زنده نمی مانید.

هنگامی که با آن حقیقت در زندگی راحت شدید، می توانید شروع به انتخاب های عاقلانه تری کنید و متوجه شوید که در واقع غذا فقط برای مدت کوتاهی می تواند شما را خوشحال کند تا زمانی که عواقب آن فروکش کند و سپس ناراضی باشید. اگر مقدار زیادی غذای ناسالم بخورید و سپس ده پوند اضافه کنید و مجبور شوید عجله کنید و آن را کم کنید، از خودتان بسیار ناراضی تر خواهید بود تا اینکه غذاهای هوشمندانه تری بخورید و روز بعد با احساس خوب از خواب بیدار شوید و بدنتان به خوبی ظاهر شود. نتیجه انتخاب های غذایی هوشمندانه شماست.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر