آیا شما یک متخصص تغذیه سریال هستید؟ ۳ گام برای شکستن چرخه

  • آیا در بیشتر عمر خود رژیم گرفته اید؟
  • آیا برای کاهش وزن تلاش می کنید و سپس در حفظ آن شکست می خورید؟
  • آیا انگیزه، مسئولیت پذیری و ثبات ندارید؟
  • آیا می خواهید به خوردن احساسی، احساس گناه سمی و خودگویی منفی پایان دهید؟
  • آیا می خواهید به یک وزن سالم برای زندگی دست پیدا کنید و آن را حفظ کنید، اما نمی دانید چگونه؟

اگر به سؤالات بالا «بله» پاسخ دادید، شما همانی هستید که من آن را متخصص تغذیه سریال نامیدم. رژیم‌های زنجیره‌ای افرادی هستند که سال‌ها و حتی دهه‌ها در خارج از منزل رژیم می‌گیرند و هنوز نمی‌توانند به وزن و سبک زندگی سالم دست یابند و حفظ کنند. برای رژیم‌های سریالی، آشپزی و غذا خوردن مطلقاً هیچ چیزی را به عنوان منبع لذت احساس نمی‌کنند، بلکه منبعی از تصمیمات و احساسات پیچیده‌ای هستند که باعث سردرگمی، اضطراب، ترس و شک به خود می‌شوند. خبر خوب این است که راهی برای ترک وزن یویو وجود دارد تا دوباره از غذا لذت ببرید و تا آخر عمر سالم زندگی کنید. در حالی که برخی از جنبه های رسیدن به اهداف شما برای هر فردی متفاوت است، در اینجا سه ​​مرحله وجود دارد که هر رژیم گیرنده می تواند برای شروع روند پایان دادن به چرخه رژیم غذایی زنجیره ای از هم اکنون انجام دهد.

۱- مسئولیت را بر عهده بگیرید

به عنوان یک متخصص تغذیه سریال سابق، می توانم به شما بگویم که تغییرات سالم در زندگی شما و در رابطه شما با غذا و ورزش تا زمانی که مسئولیت اعمال خود را به عهده نگیرید، رخ نخواهد داد. این اعمال نیست که شما را به جایی که هستید هدایت می کند، بلکه اعمال یا عدم اقدام است که شما را در آنجا نگه می دارد. بله، خوردن غذاهای ناسالم و فرآوری شده آسان تر است، بله، ورزش ۳-۴ بار در هفته دشوار است، و بله، خوردن سالم در بیشتر مواقع دشوار است. هیچ کس نگفت که سفر به یک زندگی سالم آسان خواهد بود. دست از بهانه تراشی بردارید و مسئولیت بپذیرید و آن را انجام دهید. این در مورد رفع سریع نیست، بلکه تعهد واقعی برای ایجاد یک تغییر مادام العمر برای بهتر شدن است. به تمام سال‌ها، حتی دهه‌هایی که اضافه وزن، ناراضی و ناامید بودید، فکر کنید. ازش خسته نشدی؟ آیا برای یک تغییر واقعی آماده نیستید؟ دست از بهانه تراشی بردارید و در نهایت مسئولیت سلامت، وزن و تندرستی خود را بپذیرید.

۲. رژیم گرفتن را متوقف کنید

به یاد دارم، در دوران دبستان، یاد گرفتم که کلمه رژیم را به عنوان غذاهایی که یک فرد معمولاً روزانه می خورد، تعریف کنم. من یک گیاهخوار هستم، بنابراین رژیم غذایی من شامل میوه ها، سبزیجات و غلات است. اما برای اکثر مردم، کلمه “رژیم غذایی” مترادف با یک رژیم غذایی با کالری محدود شده است که در آن ما تعداد کالری هایی را که مصرف می کنیم کاهش می دهیم یا کل گروه های غذایی را از رژیم غذایی روزانه خود حذف می کنیم. یک رژیم غذایی با کالری محدود یک تغییر ذهنی سطحی است زیرا زمانی که به وزن مورد نظر خود می رسید، رژیم را متوقف می کنید و به عادات غذایی ناسالمی که با آن شروع کرده اید باز می گردید، وزن برمی گردد و چرخه دوباره شروع می شود. هدف این است که رژیم را متوقف کنید و در عوض یاد بگیرید که چگونه مدیریت وزن سالم را با برنامه و استراتژی هایی که از نظر اولویت ها، محیط، شرایط و نیازها متفاوت است، بخشی از زندگی روزمره خود کنید.

۳- برنامه داشته باشید و حمایت بگیرید

بیایید صادق باشیم، بسیاری از ما زمان بیشتری را صرف برنامه ریزی یک شب خاص می کنیم تا برنامه ریزی برای اهداف سلامتی خود. برای بسیاری از ما، گفتن به دیگران در مورد تلاش های خود تنها راه دیگری برای انتقاد و ناامیدی است. چند بار اعلام کرده اید که «از فردا شروع می کنم یا متوقف می شوم…» بدون برنامه مشخص، بدون حمایت یا پاسخگویی. این را با احترام می گویم، اما اگر می دانستید چگونه از طریق بال او و بدون حمایت و مسئولیت پذیری وزن کم کنید و سالم شوید، در چرخه ناسالمی که در حال حاضر هستید قرار نمی گرفتید. این طرح می تواند شامل پر کردن آشپزخانه شما با گزینه های غذایی سالم، ثبت پیشرفت شما و کار با یک مربی شخصی باشد. پشتیبانی می تواند با استخدام دوستی با اهداف مشابه، پیوستن به یک گروه کاهش وزن یا کار انفرادی با یک مربی سلامتی باشد. سفر موفقیت شما باید برنامه ریزی شده باشد و باید پشتیبانی و مسئولیت پذیری داشته باشید. راستش راه دیگری نیست.

شکستن چرخه رژیم آسان نیست و یک شبه اتفاق نمی افتد، اما می توانید با مسئولیت پذیری، تغذیه سالم و داشتن برنامه و حمایت این کار را انجام دهید. اجازه ندهید هفته، سال یا حتی یک دهه دیگر از افزایش وزن، ناسالمی و ناراحتی بگذرد. همین حالا برای پایان دادن به چرخه رژیم های سریالی اقدام کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر