آقای حداد! به خاطر تور ارشاد یا به خاطر حسینی ارشاد؟


عصر ایران; مهرداد خدیر«یک بار از سال ۴۲ تا ۴۵ دانشجوی دانشگاه تهران بودم و هرگز زنی را ندیدم که چادر بر سر داشته باشد، اما در سال ۵۶ دانشگاه ها مملو از دانشجویان انقلابی از همه اقشار بود. آقای غلامعلی حداد عادل در کنفرانسی در روز پنجشنبه ۲۸ اکتبر، دکتر “کاوش در علل و عوامل شورش های اخیر”. گفته شده است

قبل از پرداختن به جمله ای که نقل کردم، نقدی به عنوان جلسه وارد است. وقتی کلمه «اختلال» را در عنوان کنفرانس ذکر می‌کنید، به این معنی است که هیچ متخصص یا سخنران دیگری وجود ندارد که بخواهد زاویه دیگری را اتخاذ کند. اعتراضات دعوت شده است. و اتفاقاً علت اصلی مشکلات همان رویکرد از بالا به پایین به جامعه است که بنیادگرایی ایرانی اصرار دارد هر اعتراضی را دردسر تلقی کند و معترضان را تحقیر کند. حداد به دلیل ارتباط با مؤسسات دانشگاهی و اساتید دانشکده ادبیات و فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی تفکراتی دارد و می گوید: «درست است که در مجموع ۲۰۰ هزار نفر بودند، اما آنها قدرت ما هستند. کشور» و می توان پرسید، اگر واقعاً اینقدر می خواهید، پس چرا در هر انتخابات نیمی از نامزدها را رد می کنید و زمینه را برای ورود خودتان فراهم می کنید؟

هدف از این یادداشت طرح چند نکته و پرسش در مورد همین جمله در ابتدای مقاله است. بین سالهای ۴۵ تا ۵۵ که دختران بی حجاب حجاب شدند چه اتفاقی افتاد؟ به دلیل امنیت اخلاقی، پلیس و گشت هدایت شده و این رواج قرائتی دیگر از اسلام بود که معطوف به راهنمایی و تحصیل یا پزشکان آنان بود علی شریعتی و شور و شوقی که او از آن حسینی ارشاد پرتاب شده به جامعه؟

دکتر. حداد البته اغراق می‌کند، زیرا همه دانش‌آموزان دختر چادر نمی‌پوشیدند، بلکه اغلب نوعی حجاب بود که همان حجاب و روسری فعلی است و برای اولین بار شاگرد لیسه دخترانه فراه بود. محبوب متحدین دکتر. او تحت تأثیر اندیشه شریعتی به الگوی برقع و بی حجابی روی آورد. دانشجویی هم در چادر بود، اما دانشگاه پر از چادر نشد، بلکه حجاب های دیگری ظاهر شد و می توان فرض کرد که آقای حداد آن را ندیده، بلکه شنیده است، زیرا در انگلستان درس خوانده است. در حالی که برای. در دهه ۵۰ (در کنار دکتر محمد سپهریراد) و حتی قبل از دهه ۵۰ او و ورزیم با هم درگیر شدند، اما او به معنای سنتی و شاید به دلیل برادری به عنوان یک چهره انقلابی شناخته نشد. مهندس مجید– شنیدن آن بیشتر سیاسی بود.

به هر حال اگر ما دکتر. اگر گفته حداد اغراق گرفته شود، می توان دریافت که اجبار نبوده است. شرع جوانان شاید به خواست اسلام و حسینیه ارشاد یا مخالفت با رژیم شاه باشد، اما هر چه شد به خاطر گشت ارشاد نبود، به خاطر حسینیه ارشاد بود و در کمال تعجب حسینیه ارشاد متوقف شد و گشت ارشاد متوقف شد. شروع شد یعنی به خاطر گشت ارشاد. این راهنمایی به ما رسید و این دیگری آنقدر مبتذل شد که در این یک ماه هیچکس حاضر به دفاع از آن نیست و مأمور گشت ارشاد برای مداحی و معرفی تلویزیون و نماز جمعه نخواست. او فقط از عمرو ب معروف، رئیس ستاد منشی درخواست کرد. می خواهند بنده خدا را ساکت کنند یا خلع کنند.

واقعیت این است که در سال هایی که حداد عادل به آن اشاره کرد، حجاب حتی از سوی سخنرانان سیاسی-مذهبی و غیرمذهبی نیز ترویج نشد. استاد مطهری که در مجله زن روز مقاله ای نوشت که منجر به کتابی شد که در مقدمه نوشت فرج الله صبا یا مشابه نامه جعلی چارلی چاپلین به دخترش جدی گرفته شد، بقیه اغلب دغدغه های دیگری داشتند، اما خانم پورانا شریعت رضوی دکتر. همسر خود شریعتی فقط روسری داشت و چادر نداشت و بعد از انقلاب همسر رئیس جمهور اول جمهوری ایران چادر سر نمی کرد و هیچ یک از شرکت کنندگان این موضوع را نقطه ضعف نمی دانستند، البته بعداً مشخص شد. هاشمی رفسنجانی در دفاع از زندگی که جلال الدین فارسی که به دلیل ایرانی نبودن او برکنار شد، نزد امام رفت و گفت اگر آقای فارسی نیست. بنی صدر حتماً رئیس جمهور می شود و امام فرموده بودند خوب! اگر مردم رای می دهند بگذار. هاشمی همچنین گفت که این یعنی فردی رئیس جمهور می شود که همسرش حجاب کامل ندارد و فقط روسری سفید به سر می کند و امام فرمودند در پاریس هم همینطور بود و هاشمی هم گفت اینجا هم همینطور است در پاسخ شنیده شد: لطفا مشکل را حل کنید به من کمک کنید .

انتقاد امام خمینی (ره) از حجاب زنان در اوایل انقلاب نه در اماکن عمومی، بلکه در ادارات و سواحل بود و پس از وقایع دهه ۶۰ حجاب اجباری بدون قانون به خیابان ها سرایت کرد و چند سال بعد وارد آن شد. . در قانون مجازات اسلامی و آن قانون ابتدا تجربی بود.

آقای حداد عادل اهل کتاب و حرف است، اما در جریان جزئیات انقلاب ۵۷ نبود و کتاب بهتر است. «دولت ۵۸» که حاوی عکس های بسیار باشکوه و تاریخی از خانم مریم زندی از محیط سال اول بعد از انقلاب باید ببینند و فکر کنند که اتفاقی که افتاد این بود که این همه تنوع در لباس، اعتقادات و لباس ها نوعی منظره ایجاد کرد که سعی دارد خود را انقلابی نشان دهد. دو انتخابات بدون رقابت در سال ۱۹۹۸ و ۱۴۰۰ نشانه اکثریت است.

آنها ابتدا باید کلمه «نهی» را تصدیق کنند تا ریشه وقایع یک ماه گذشته را پیدا کنند. بله، قطعاً آشفتگی، خرابکاری و سوء استفاده وجود داشته است. اما مخالفت هایی وجود داشته است. اعتراض به چی؟ بنابراین دکتر مجید تفرشی او در برنامه شیوه شبکه چهار سیما به صراحت گفت. برای فقدان یا عدم وجود فرصت برابر در اقتصاد با آن اجاره در استخدام با تیپ خود را نشان می دهد انتخاب و در آموزش عالی با جیره بندی و در کنار انتخابات و سیاست نظارت اختیاری.

در اخبار نیامد، اما ای کاش آقای آشنا به فضای دانشگاه. آیا حداد به موضوع وضعیت حجاب یا میزان ایمان دانشجویان دختر با سهمیه آزاد نیز رسیدگی خواهد کرد؟ آیا این همان هیجان سال ۱۹۵۶ است؟ اگر نه چرا و اگر بله نیاز به راهنمایی چیست؟