آداب و رسومی که به صبح کمک می کند

آداب و رسوم و روال‌ها تأثیر قدرتمندی بر احساس ما هنگام سوگواری برای مرگ یک عزیز دارند. در واقع، آداب و رسوم غیررسمی روزانه، هسته اصلی کیفیت زندگی است که فرد تجربه می کند. و برای روشن کردن هر روز به تعداد زیادی از آنها نیاز ندارید. آیا از کارهایی که هر روز انجام می دهید و تکرار روز قبل است، چگونگی شکل دادن به نگرش شما و چه چیزی باعث شروع آن واکنش معمولی خاص می شود آگاه هستید؟ پس از گذشت چندین روز یا حتی هفته ها، بسته به شرایط و باورهای فردی، زمانی فرا می رسد که باید با شرایط جدید زندگی مواجه شد. آداب و رسوم جدید پاسخ است.

یک روتین به عنوان یک دوره یا روش معمولی در نظر گرفته می شود که دنبال می شود. مناسک معمولاً به عنوان مناسک معنوی یا مذهبی از انواع مختلف در نظر گرفته می شود و می تواند ماهیت رسمی یا غیر رسمی داشته باشد. فعالیت های روزانه چه معنوی و چه دنیوی می تواند توسط هر عزاداری با هدف خاصی برنامه ریزی و انجام شود. در اینجا به چندین مورد اشاره شده است که به بسیاری از عزاداران کمک کرده است تا بدون حضور فیزیکی عزیزان خود را با زندگی سازگار کنند.

۱. با ارزیابی برنامه های روزانه فعلی خود و اینکه چگونه از نظر فیزیکی یا عاطفی یا هر دو بر شما تأثیر می گذارد، شروع کنید. به عنوان مثال، آیا بیشتر از حد معمول غذاهای مزاج می خورید (که معمولاً غذاهای فرآوری شده هستند که التهاب زا هستند) یا قهوه یا الکل بیشتری می نوشید؟ آیا رفتارهایی را تکرار می کنید که انگار عزیز شما هنوز از نظر جسمی حضور دارد و دردناک است؟ خط آخر: آیا روال ها و مناسک شما به توانایی شما برای سازگاری با یک وضعیت عادی جدید آسیب می زند یا کمک می کند.

۲. روال در فضای باز. انزوای بیش از حد یکی از دلایل اصلی رنج های غیرضروری است، به خصوص اگر در زمان های زیادی از زمان برنامه ریزی نشده درگیر باشید. مطمئن شوید که هر روز خانه خود را ترک کنید تا به جایی بروید که در اطراف افراد دیگر خواهید بود و با آنها صحبت کنید. آنها همیشه نباید دوستان خوبی باشند. در اینجا امکان در نظر گرفتن وجود دارد. به جای نوشیدن قهوه در خانه هر روز صبح، بنزین را شروع کنید و به یک کافی شاپ، ایستگاه، خواربار فروشی زنجیره ای یا رستوران بروید. معمولی شوید. با شخصی که پشت پیشخوان است صحبت کنید. یا توقف شما می تواند در کتابخانه باشد. شاید سفر شما به بیرون می تواند شامل خرید ویترین باشد. در نظر بگیرید که یک گروه سازنده برای پیوستن پیدا کنید، گروهی که برای شما مناسب است.

۳. روال طبیعت. طبیعت می تواند از نظر جسمی اثر تسکین دهنده یا آرامش بخش داشته باشد. مکانی را پیدا کنید که دوست دارید از آن دیدن کنید که مملو از زیبایی های طبیعی است. خود را در آن محیط قرار دهید و روی درختان، پرندگان و صداهای طبیعی تمرکز کنید. هوای شور را بو کنید یا نسیم را احساس کنید. اگر پارکی در نزدیکی خانه شما وجود دارد، آن را یکی از مقاصد خود در ایجاد یک روال جدید در نظر بگیرید. اگر در نزدیکی آب زندگی می کنید به عنوان بخشی از اکتشاف طبیعت خود به ساحل بروید.

۴. تمرینات روتین. عزاداران مخصوصاً به راه‌های خروجی فیزیکی برای تمام اضطرابی که هر روز هنگام فکر کردن به آن عزیز ایجاد می‌شود، نیاز دارند. بدن شما به هر کلمه ای که به خود می گویید و هر چیزی که سرگرم می کنید توجه زیادی دارد. غم و اندوه و تنهایی باعث ایجاد اضطراب می شود که تنش را در عضلات افزایش می دهد. نیاز به خروجی های فیزیکی برای محرک های عاطفی حیاتی است. یک روال پیاده روی را شروع کنید. می تواند شامل پیاده روی نماز باشد. گفته اند نماز ورزش روح است. برخی از عزادارانی که با آنها کار کرده ام به YMCA یا یک مرکز تمرین محلی پیوسته اند. عضلات خود را به طور منظم از طریق یوگا یا آرام سازی پیشرونده کشش دهید.

۵. آداب شکرگزاری. تمرکز بر قدردانی می تواند تاثیر زیادی بر زندگی درونی شما داشته باشد. برخی از افراد فهرستی از قدردانی نگه می دارند و در پایان هر روز یادداشت می کنند که در آن روز خاص برای چه چیزی سپاسگزار هستند. برخی دیگر در شب یا اول صبح به زانو در می آیند و برای چیزهایی که هنوز دارند سپاسگزاری می کنند. عده ای دیگر مراسم گفتگو با فرد مورد علاقه خود را آغاز می کنند. به ویژه از کسانی که به شما گوش می دهند و حاضرند در کنار درد شما باشند سپاسگزار باشید. همانطور که پل تیلیش به ما یادآوری می کند، “اولین وظیفه عشق گوش دادن است.” به مشاهدات او توجه کنید زیرا کسانی را که گوش می دهند و سعی نمی کنند شما را برای سوگواری به دستور کار خود هدایت کنند، به یاد می آورید.

۶. آداب مهربانی. ارتباط با دیگران آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در طول روز مواقعی وجود دارد که دوستان یا غریبه‌هایی را می‌بینیم که می‌توان یک ژست مهربانانه ارائه داد. یک «متشکرم» ساده به خودی خود یک عمل عاشقانه است. معمولاً قدرت و تأثیر دادن و دریافت عشق فراموش می شود. باز نگه داشتن دری برای شخصی، بازگرداندن سبد خرید به فروشگاه برای یک فرد مسن، اجازه دادن به کسی که بداند به او فکر می کنید (و دوستش دارید) حتی در حین غمگینی، یا اهدای کمک مالی به فردی که نیاز شدید دارد، نمونه هایی از این موارد هستند. بیان ساده مهربانی به سطح فعلی مهربانی خود فکر کنید و چه کاری می توانید انجام دهید تا ضریب مهربانی خود را افزایش دهید.

۷. آداب یا روال صبحگاهی. چگونه روز خود را آغاز می کنید؟ آیا چیزی برنامه ریزی کرده اید یا یک عزادار واکنشی هستید که به سادگی هر چیزی را که در افکار شما ظاهر می شود می گیرد؟ با ترسیم یک روال یا تشریفات از قبل، در روز خود جهشی داشته باشید. می تواند یک گام بزرگ رو به جلو باشد. به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا بلافاصله روز خود را به گونه ای شروع کنید که عزت نفس را افزایش دهید. به دنبال کاری باشید که ممکن است اولین کاری را که در صبح انجام دهید، با تماس با کسی، انجام یک کار خانگی، یا خواندن یک پاراگراف نشاط آور یا نقل قول الهام بخش انجام دهید.

در خاتمه، به خاطر داشته باشید که یکی از وظایف عزاداری، ایجاد روال های جدید است. هر کاری که قبلاً با عزیزمان انجام می دادیم، اکنون بدون او کاملاً متفاوت است. اندوه دگرگون کننده است. از تغییرات مورد نیاز آن به عنوان محرکی برای ایجاد روال های مفید استفاده کنید. آداب و رسوم و روال های زیادی وجود دارد که بسته به علایق و سیستم های اعتقادی خود می توانید از بین آنها انتخاب کنید که می تواند به شما کمک کند وارد زندگی جدید خود شوید. برای چیزهای جدید باز باشید و روال ها و مناسک مفید موجود را تقویت کنید یا موارد جدید را شروع کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر